در این مقاله و در ادامه این مطلب قصه ما بر این است که در ارتباط با سرور مجازی مدیریت شده ، انواع سرور های مجازی، راهنمای خرید سرور های مجازی و مواردی از این دست، بپردازیم، همراه ما باشد.

انواع سرور مجازی

اگر بخواهیم در ارتباط با انواع سرور مجازی صحبت کنیم و بگوییم که چند نوع سرور مجازی وجود دارد، باید بگویم به طور کلی دو نوع سرور مجازی، شامل سرور مجازی مدیریت شده و سرور مجازی مدیریت نشده وجود دارد؛ که در ادامه هر یک را بررسی می کند.

Managed virtual server

سرور مجازی مدیریت شده چیست؟

اکر بخواهیم به سوال سرور مجازی(vps) چیست ؟ پاسخ دهیم، باید بگوییم به طور کلی در سرورهای مجازی مدیریت شده سرور تحت مدیریت شرکت هاستینگ، خدماتی شامل هسته، پشتیبان گیری، نصب نرم افزار های مختلف انجام موارد مربوط به امنیت ، و مواردی از این قبیل را انجام می دهد و دیگر نیازی نیست که فرد صاحب از کسب و کار نگرانی در ارتباط با این موضوع داشته باشد، و بخواهد به انجام مدیریت سرور بپردازد؛ لازم به ذکر است سرور های مجازی مدیریت شده هزینه ی بیشتری نسبت به سایر سرور ها دارند.

سرور مجازی مدیریت نشده چیست؟

در سرور مجازی مدیریت نشده، در واقع شما مسئول کامل مدیریت سرور خود هستید و بر سرور و محیط تسلط بیشتری خواهید داشت، و باید تمامی اقدامات مربوط به مدیریت سرور توسط شخص شما انجام بپذیرد، این نوع از سرور مجازی هزینه ی کم تری در بردارد.

راهنمای خرید سرور مجازی مدیریت شده

تا این قسمت در ارتباط با سرور مجازی مدیریت شده و تعریف آن و به طور کلی انواع سرور مجازی با هم صحبت کردیم اما سوالی که در اینجا پیش می‌آید این است که چگونه یک سرور مجازی مدیریت شده خوب بخریم ؟ در ادامه این مطلب مواردی که باید در هنگام خرید سرور مجازی به آن توجه شود آورده شده اند، تا افراد بتوانند بهترین سرور مجازی مدیریت شده متناسب با شرایط خودشان را پیدا کنند.

1_ نوع سیستم عامل

به طور کلی سرورهای مجازی مدیریت شده؛ پس از مجازی سازی باید صاحب یکی از سیستم عامل های ویندوز و لینوکس بشود؛ که هر کدام سیستم عامل ها برای نوعی از سایت ها و گروه ها مناسب هستند؛ به همین جهت باید به سیستم عاملی که در سرور مجازی مورد استفاده شما نصب میشود در هنگام خرید دقت کنید.

2_منابع مورد نیاز

بسیاری از مواقع اتفاق می افتد که افراد سرور خریداری می کنند؛ ولی منابع سخت افزاری مورد نیاز آن ها در آن سرور وجود ندارند به همین جهت توصیه می شود سروری، را انتخاب کنید که متناسب با نیاز هایتان باشد.منظور از منابع سخت افزاری رم( این مسئله بیشترین تاثیر را بر روی قیمت سرور می گذارد ) ، هارد (هارد باید متناسب با میزان ذخیره سازی سرور شما باشد؛ همچنین خوب است بندانید؛ هارد می‌تواند بر روی سرعت نیز تاثیر بگذارد) و هسته ی پردازنده است؛ که باید در هنگام خرید سرور به آن ها توجه کرد.

3_ مجازی ساز مورد استفاده در سرور مجازی مدیریت شده

یکی دیگر از مواردی که می تواند در هنگام خرید مجازی مدیریت شده تاثیر گذار باشد؛ نرم افزاری  هست که به وسیله آن مجازی سازی سرور ها انجام می شود.

4_ موقعیت سرور مجازی

 یکی دیگر از موارد تاثیر گذار که باید در هنگام خرید سرور مجازی مدیریت شده به آن دقت کرد موقعیت یک سرور میباشد، این در خارج و یا داخل کشور وجود داشته باشد.

5_ امنیت سرور

 با توجه به اینکه یکی از وظایف سرور های مجازی مدیریت و تامین امنیت سایت است در هنگام خرید سرور مجازی مدیریت شده؛ باید به این مسائل توجه کرد، و سروری خریداری کرد؛ که حتماً امنیت سایت شما را تامین کند.

 

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

منو