یکی از نکات مهم پیش از راه اندازی سایت، انتخاب سرور مناسب جهت بارگذاری سایت می باشد. سرور سایت باید جهت بارگذاری سایت با سرعت بالا وکاربرپسند باشد. سرور اختصاصی یک سرویس وب مناسب برای شرکت ها و سازمان ها جهت راه اندازی سایت یا ایجاد تغییرات، نصب نرم افزار و … به امنیت بالا، سرعت بالا و پهنای باند مناسب نیاز دارند؛ بسیارگزینه مناسبی است. خرید یک سرور اختصاصی علاوه بر هزینه بر و گران بودن، نیازی به مکانی برا نگهداری دارد؛ که بسیاری از شرکت ها قادر به نگهداری آن نمی باشند. با اجاره سرور اختصاصی از خدمات سرور اختصاصی نظیر پشتیبانی شرکت ارائه دهنده سرور و بستر پرسرعت برای ارائه سرور و… بهره مند شوید. قیمت اجاره سرور اختصاصی نیز با توجه به نوع سیستم‌عامل  و منابع و…. متغیر است. سرور اختصاصی کنند. آشنایی با برخی از نکات و موارد قبل از اجاره سرور اختصاصی به شما می‌کند سرور اختصاصی مناسب خود را با بهترین قیمت اجاره کنید.

سرور اختصاصی چیست؟

dedicated server

سرور اختصاصی (dedicated server)  نوعی از هاستینگ وب است که امکان هاستینگ را برای یک کاربر فراهم می‌کند و صرفا در اختیار همان کاربر قرار دارد. سرورهای اختصاصی عملکرد بسیار مناسبی دارند، زیرا منابع و سخت‌افزار آنها بین چندین کاربر به اشتراک گذاشته نمی‌شود و کاملا اختصاصی می باشند. سرورهای اختصاصی از نظر امنیت هم در سطح بسیار بالایی قرار دارند زیرا برخلاف سرورهای اشتراکی، دارای ورودی‌های متعدد نیستند. سرورهای اختصاصی در دیتاسنترهای مجهز و ایمن نگهداری می‌شوند. سرورهای اختصاصی با یک IP اختصاصی به کاربران ارائه داده می‌شوند.

در سرورهای اختصاصی، کاربران اجاره فضای سرور را بطور کلی و کاملا اختصاصی انجام می دهند. به بیان دیگر فضای سرورها را بطور اختصاصی نه اشتراکی اجاره کرده و استفاده می کنند.

مزایای سرور اختصاصی 

چرا سرور اختصاصی؟

شرکت ها و سازمان های بزرگی که امنیت وبسایتشان بسیار مهم و حساس می باشد و در کنار آن هنگام تهیه سرور، سرعت و ترافیک بالا در کنترل بالا بر روی سرویس خود می خواهند، باید سرور اختصاصی تهیه کنند. سرورهای اختصاصی امکانات متنوعی از جمله اجاره فضای سرور اختصاصی دارند.

برای مشاوره رایگان جهت اجاره سرور اختصاصی مناسب براساس فعالیت خود با ما تماس بگیرید. کاراهاست یکی از برترین شرکت های ارائه دهنده سرورهای اختصاصی، مجازی و اشتراکی می باشد.

سرور اختصاصی مناسب چه کسب و کارهایی است

datacenter

انواع سرور اختصاصی

شرکت های ارائه دهنده سرور و خدمات سرور، بسته به نوع سیاست کاریشان، سرورهای اختصاصی را به یک نحو ارائه یا عرضه می نمایند. بطورکلی موردی که در انتخاب سرور جدا از نوع ارائه دهنده سرور مهم است؛ اینست که کاربر پیش از تهیه سرور باید میزان منابع مورد نیاز خود، میزان هارد و رم و سی پی یو و همچنین سیستم عامل مدنظر جهت نصب بر روی سرور ( لینوکس یا ویندوز) و موقعیت جغرافیایی سرور( ایران یا اروپا) را مشخص کند.

در ادامه درباره انواع سیستم عامل و موقعیت جغرافیایی توضیح داده شده است.

انتخاب سرور براساس سیستم عامل

لینوکس

سرور اختصاصی لینوکس یک سرور پرقدرت با سرعت بالا است که قابلیت نصب انواع توزیع لینوکسی مانند Debian،Ubuntu و … را دارد. سرور اختصاصی لینوکس قابلیت پشتیبانی از کنترل پنل دایرکت ادمین و سی پنل را دارد. سرور اختصاصی لینوکس بیشتر مناسب افراد، شرکت ها یا سازمان های توسعه دهنده که از زبان های مختلف مثل ، java، perl، python، c++، c، استفاده می‌کنند؛ یا از پایگاه‌های داده قدرتمندی نظیر Mysql، Oracle، mongodb استفاده می کنند.

کنترل پنل سرور لینوکسی معمولا Directadmin،cpanel،webmin،kolox می باشد.

linux
microsoft-windows

ویندوز

سرور اختصاصی ویندوز برای شرکت هایی که وب سایت یا اپلیکیشنی با زبان برنامه نویسی asp.net نوشته و از دیتابس sql server استفاده می کنند، مناسب می باشد. ویندوز سرور اختصاصی توسط مایکروسافت ارائه می شود؛ که در حال حاضر ورژن های مختلف آن 2012،2016 و 2019 ارائه شده و موجود می باشد.

کنترل پنل ویندوز Plesk و Websitepanel می باشد.

موقعیت جغرافیایی سرور اختصاصی

ایران

سرور اختصاصی ایران بدلیل اینکه میزبانی آن در کشور می باشد؛ پهنای باند ترافیک بیشتر و سرعت دسترسی بالاتری دارد. همچنان سرعت سرور اختصاصی ایران برای کاربران در ایران به نسبت بسیار بیشتر از سرعت آن برای کاربران خارج از کشور می باشد؛ و ترافیک سایت سرور اختصاصی ایران برای کاربران در ایران نیم بها حساب می شود. یک نکته و مزیت مهمی که دارد؛ بدلیل میزبانی این سرور در داخل کشور، استقامت و مقاومت بالایی نسبت به حملات سایبری کشور دارد.

خارج

سرور اختصاصی خارجی برای وبسایت هایی که فعالیت آنها بدلیل تحریم در ایران غیرممکن است: مانند صرافی های ارز دیجیتال و برای وبسایت ها یا اپلیکیشن هایی  که عمده بازدیدکنندگان آنها در خارج از کشور ایران حضور دارند؛ مناسب می باشد. نکته مهم در خرید یا اجاره سرورهای اختصاصی اروپا و آمریکا، توجه به دیتاسنتر آنهاست که از کیفیت خوبی برخوردار باشند. خرید یا اجاره سرورهای اختصاصی خارجی که در دیتاسنترهایی با وضعیت کیفی بالا قرار دارند؛ سرعت بالا و قدرت بالایی دارند.

اجاره فضای رک در دیتاسنتر و کولوکیشن

سرورها جهت میزبانی در فضای رک یا کولوکیشن نگهداری می شوند. شما عزیزان می توانید اجاره فضای سرور را به شرکتی که در آن اقدام به اجاره سرور اختصاصی کرده اید؛ با هزینه ای مناسب بسپارید.

چرا کولوکیشن Co-location ؟

co-locationsun

زمانی که سرور را اجاره یا خریداری می کنید؛ باید آن را در یک فضایی امن و استاندارد نگهداری کنید. سرویس کولوکیشن(Co-location) یک فضایی امن و استاندارد برای نگهداری سرور می باشد؛ و براحتی می توانید سرور را در این فضا نگهداری کنید.

می‌توانید سرور خود را در دیتاسنتر کاراهاست نگهداری کنید.

ویژگی های کولوکیشن:

co-locationsun

مزایای اجاره فضای سرور از کاراهاست:

راه‌های تهیه یک سرور اختصاصی

Provide a dedicated server

خرید سرور اختصاصی

در این صورت شما باید یک سرور اختصاصی خریداری کرده و آن را در دفتر خود راه‌اندازی کنید و بدین گونه وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های خود را میزبانی کنید. سرور اختصاصی بسیار گران است، به علاوه مدیریت آن به پرسنل ماهر در زمینه فن‌آوری اطلاعات نیاز دارد.

اجاره سرور اختصاصی

اجاره سرویس اختصاصی بهترین راه برای استفاده از مزایای سرورهای اختصاصی برای بسیاری از کسب و کارها است. اجاره سرور اختصاصی به سه دلیل بر خرید سرور اختصاصی برتری دارد:

1-هزینه راه‌اندازی پایین‌تر

شما در هنگام اجاره سرور اختصاصی، فقط اجاره ماهیانه آن را پرداخت می‌کنید و نیازی نیست هزینه گزافی را صرف خرید تجهیزات آن کنید.

2-عدم نیاز به پرسنل ماهر

شما در صورت اجاره یک سرور اختصاصی نیازی به یک تیم فن‌آوری اطلاعات داخلی برای نگهداری، تعمیر و محافظت از تجهیزات سرور ندارید و این باعث کاهش هزینه‌های درون سازمانی شما می‌شود.

3-ارتقاء آسان

در صورت اجاره سرور اختصاصی هر زمانی که نیاز به ارتقاء سرور خود داشتید کافی است با ارائه‌دهنده سرور خود تماس بگیرید و لزومی ندارد برای ارتقاء سخت‌افزار سرور خود هزینه کنید.

تفاوت گرافیکی سیستم عامل لینوکس و ویندوز

از نظر گرافیکی کار با سیستم عامل ویندوز راحت تر است و برای افراد مبتدی بسیار مناسب می باشد. اما سیستم عامل لینوکس با Command Line  کار می کند و برای افراد حرفه ای مناسب می باشد.

امنیت سیستم عامل

سیستم عامل لینوکس متن باز بوده؛ و پیوسته در حال بروزرسانی و رفع باگ می باشد. در صورتی که در ایران عموما جهت استفاده از سیستم عامل ویندوزی از نسخه های کرک شده استفاده می کنند. بطور کلی امنیت سیستم عامل لینوکسی بیشتر از ویندوز می باشد.

هزینه اجاره سرور اختصاصی

معمولاً اجاره سرور اختصاصی دارای یک هزینه پایه است و مواردی مانند افزایش فضای ذخیره‌سازی، امکان دسترسی به پهنای باند نامحدود و خدمات پشتیبانی به هزینه‌های آن می‌افزایند. موقعیت جغرافیایی یکی از موارد مهم و موثر در هزینه اجاره سرور اختصاصی می باشد.

برخی از ارائه‌دهندگان سرورهای اختصاصی، سرورهای خود را به صورت ساعتی اجاره می دهند، این بدان معنی است که شما هزینه سرور را براساس ساعات مورد استفاده پرداخت می‌کنید. در این صورت چنانچه شب‌‎ها کاربران از سیستم شما استفاده نکنند، شما اجاره کمتری خواهید پرداخت.

هزینه اجاره سرور اختصاصی ایران

سرور اختصاصی ایران مناسب کسب و کارهای آزاد (بدون تحریم و فیلتر) است؛ که سرعت و دسترسی آسان به سخت افزار سرور برای صاحبان کسب و کار در اولویت است. هزینه اجاره سرور اختصاصی ایران در کاراهاست با توجه به مدل سرور، رم و هارد و…. بین 1.250.000 هزار تومان تا 5.250.000 هزار تومان می باشد. جهت مشاهده اطلاعات بیشتر برای اجاره سرور اختصاصی ایران به اینجا مراجعه کنید.

هزینه اجاره سرور اختصاصی اروپا

سرور اختصاصی اروپا مناسب کسب و کارهای تحریم یا فیلتر شده در ایران است. سرورهای اروپایی برای سایت هایی با کاربران غیر ایرانی و مشخص نشدن هویت ایرانی ها هنگام بازدید و ورود به سایت بسیار مناسب می باشد. همچنین سرورهای اروپایی سئو بهتری نسبت به سرورهای ایرانی دارند. هزینه اجاره سرور اختصاصی اروپا در کاراهاست با توجه به مدل سرور، رم و هارد و…. بین 1.280.000 هزار تومان تا 12.300.000 هزار تومان می باشد. جهت مشاهده اطلاعات بیشتر برای اجاره سرور اختصاصی اروپا به اینجا مراجعه کنید.

نحوه اجاره سرور اختصاصی

اگر قصد اجاره یک سرور اختصاصی را دارید باید در وهله اول یک شرکت ارائه‌دهنده خدمات هاستینگ را انتخاب کنید. در هنگام انتخاب چنین شرکتی حتماً به این توجه داشته باشید که ارائه‌دهنده باید حتماً خدمات حفاظت DDoS را به شما ارائه دهد و 24 ساعته هفت روز هفته از سرور شما پشتیبانی کند. در این صورت شما هرگز نگران مشکلات فنی سرور خود نخواهید بود.

در مرحله بعد باید مشخصات سرور جدید خود را انتخاب کنید. معمولاً ارائه‌دهندگان خدمات هاستینگ، بسته‌های آماده هاستینگ را در اختیار شما قرار می‌دهند. اما در صورت نیاز می‌توانید سرور اختصاصی خود را سفارش دهید. بعد از طی این مراحل سرور اختصاصی شما طی 24 ساعت آماده خواهد شد و شما می‌توانید از آن استفاده کنید

سخن آخر

سرورهای اختصاصی برای میزبانی خدمات وب که مستلزم کارآیی بالا و مستمر هستند، بسیار مناسب هستند. زیرا این سرورها به دلیل وجود سخت‌افزار اختصاصی، خدماتی را ارائه می‌دهند که با یک سرور اشتراکی امکان‌پذیر است. برای شرکت‌ها و سازمان‌های کوچک و متوسط اجاره سرور اختصاصی بسیار به صرفه‌تر از خرید آن است. سرور اختصاصی خود را از ما اجاره کنید و یک سروری با سرعتی بالا با قیمتی مناسب دریافت کنید.

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

منو