مدیریت سرور و مبانی پشتیبانی سرور چیست؟ امروزه سازمان­ ها و شرکت ­ها برای اکثر عملکردهای فناوری اطلاعات خود به زیرساخت سروری که از منابع آن استفاده می­کنند وابسته هستند این عملکردها عبارتند از: ذخیره­ سازی اطلاعات، میزبانی وب­سایت ­ها، ایمیل­ ها، برنامه­ ها و… از آنجایی که تامین سرورهای فیزیکی از هزینه بالایی برخوردارند بسیاری از کسب و کارها ترجیح می­دهند از خدمات سرور زیرساخت خود استفاده کنند تا دیگر نیازی به صرف این هزینه هنگفت نباشد. اما هنوز هم بسیاری از کسب و کارها وجود دارند که تمایل دارند از سرورهای فیزیکی در محیط سازمان یا شرکت خود استفاده کنند که در این صورت بحث مدیریت و پشتیبانی سرور مطرح می­ شود.

به طور کلی مدیریت سرور عبارت است از: حفاظت نرم­ افزاری، سخت ­افزاری، امنیت و پشتیبان ­گیری. فرآیند پشتیبانی سرور نیازمند مهارت و دانش تخصصی می ­باشد تا سرور مجازی مدیریت شده بهترین کارایی خود را داشته باشد. در این مقاله چگونگی مدیریت سرور و فرآیندهای وابسته به آن را برای شما شرح می­ دهیم.

اهداف کلی استراتژی مدیریت و پشتیبانی سرور:

server manage

مبانی مدیریت سرور چیست؟

اولین قدم برای داشتن یک سرور مجازی مدیریت شده درک درستی از اصول و مفاهیم مدیریت سرور است. اصول پایه مدیریت سرور همان طور که ذکر شد شامل حفاظت سخت­ افزار، نرم ­افزار، امنیت و پشتیبان ­گیری می باشد. هر فرد یا گروهی که بخواهد خدمات پشتیبانی و مدیریت سرور را انجام دهد باید این موارد را به بهترین شکل در نظر گرفته و بررسی نماید:

بهترین ابزار مدیریت سرور چیست؟

هر کدام از نرم ­افزارها و تکنولوژی­ های مدیریت سیستم دارای ویژگی­ های متفاوت و منحصر به فردی هستند که می­توانند شما را در این مسیر یاری کنند. برای انتخاب بهترین نرم­ افزار،  شما باید درک درستی از نیازمندی ­های خود داشته باشید تا بتوانید نرم ­افزار مورد نظر خود را انتخاب نمایید چرا که برخی از این ابزارها دواپس را محور کار خود قرار می­دهند و برخی نیز بر روی اپلیکیشن و برخی دیگر بر روی زیرساخت ­های ابری و غیر ابری  متمرکز می­شوند. در ادامه شما را با نام بهترین ابزارهای مدیریت سرور آشنا می ­کنیم.

Walmart oneops

Walmart oneops
CoreOS

 CoreOS

Apache MESOS

carl bot

Carl bot

mdaemon نرم ­افزاری مناسب برای مدیریت میل سرور

DirectAdmin

مدیریت سرور مجازی با DirectAdmin

کوبرنتیز گوگل:

یکی از محبوب­ترین و پرکاربردترین نرم­ افزار ها را  معرفی کنیم. کوبرنتیز گوگل برای مدیریت فضای کانتینرها در سرور ابری خصوصی و عمومی کاربرد منحصر به فردی دارد. کوبرنتیز از یک قالب منبع باز که توسط مایکروسافت و بسیاری از شرکت­ های دیگر مورد استفاده قرار می­گیرد، پشتیبانی می­کند. این تکنولوژی خاص گوگل برای اجرا و مدیریت کانتینرهای CoreOs و Docker طراحی شده و به شما این امکان را می­دهد تا کانتینرها را در سراسر سرور ابری و مجازی خود توزیع کنید.

کنترل پنل cPANEL

 مدیریت سرور مجازی

cpanel

mRemotNG:

نرم افزار مدیریت سرور لینوکس: از ویژگی ­های این نرم ­افزار می­توان به: راحتی سازماندهی ارتباطات، ایمپورت کردن از اکتیو دایرکتوری، ذخیره ­سازی اطلاعات جهت ورود خودکار، مد Full Screen، قابلیت گروه ­بندی پوشه و… را نام برد.

با توجه به مطالب ارائه شده به این نتیجه می­رسیم که مدیریت سرور و پشتیبانی از سرور در هر کسب و کاری یک امر ضروری و اجتناب ­ناپذیر می­باشد. به طور کلی فرآیند مدیریت سرور از هدر رفتن منابع مالی و اطلاعات شما جلوگیری می­کنند. یک گروه پشتیبانی سرور با استفاده از دانش، تکنولوژی­ های روز دنیا، استراتژی­ های پشتیبان­ گیری و امنیتی محیط سرور شما را امن نگه داشته و کارایی منابع سخت ­افزاری و نرم ­افزاری سرور شما را افزایش می­ دهند.

شرکت کاراهاست جهت ارائه دهنده خدمات سرور، مدیریت سرور و پشتیبانی از آن در کنار شماست. با ما بهترین باشید.

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

منو