خرید ssl با رتبه گوگل چه ارتباطی دارد ؟

Secure Socket Layer یا همان SSL، یک تکنولوژی استاندارد و به ثبت رسیده برای تأمین امنیت و رمزگذاری ارتباط بین یک وب سرور و مرورگر اینترنت است . امروزه یکی از مهم ترین راه های جلب اعتماد کاربران نصب گواهینامه امنیتی ssl است .

این گواهینامه دارای سه نوع متفاوت است که هر کدام آنها تامین کننده نیاز خاصی هستند طبیعتا به لحاظ اعتبار و قیمت و بیمه متفاوت می باشند .

انواع ssl به شرح زیر می باشند :

Domain Validation _   یا DV

در این نوع تنها بر اساس نام دامنه اعتبار سنجی انجام میشود و به بررسی صحت یا اعتبار سازمان یا صاحب دامنه پرداخته نمی شود همچنین زمان بسیار کوتاهی از درخواست تا دریافت طی میشود  به نحوی که برخی صادرکنندگان به صورت آنلاین و در لحظه آن را صادر می‌کنند، این گواهی بیشتر برای صاحبان وبسایت هایی که اشخاص عادی یا به اصطلاح شخص حقیقی هستند مناسب است که هدف از تهیه گواهی SSL برای آنها صرفاً تغییر http به httpS بوده است.

 

_ Organization Validation یا OV

این نوع گواهینامه علاوه بر تامین امنیت ، اعتبار یک کسب و کار و تجارت اینترنتی را تایید میکند بدیهی است  سطح اعتبار بسیار بالاتری نسبت به گواهینامه SSL DV دارد. معمولاً شرکت‌ها، سازمان‌ها از طریق فعال‌سازی قابلیت SSL/TLS بر روی وب‌سایت و امضاء کد یا Code Signing همانند سایر گواهینامه‌ها، از این نوع اعتبارسنجی استفاده می‌کنند. خرید گواهینامه OV SSL نیاز به تایید کامل هویت درخواست کننده دارد و تنها برای شرکت‌ها، سازمانه‌ای دولتی، بانک‌ها، وزارتخانه‌ها و به طور کل اشخاص حقوقی صادر می‌گردد .

 

_ Extended Validation یا  EV

به وب‌سايت‌هایی که از تراکنش‌های مالی بسیار بالایی برخوردار و نیازمند امنيت بالایی مي‌باشند توصیه میشود حتما از SSL EV استفاده کنید چرا که معتبر ترین و پیچیده ترین نوع گواهینامه SSL است . این گواهینامه قابل استفاده برای  شرکت‌ها، بانک‌ها، سازمان‌ها و ادارات بزرگ می باشد.

توجه داشته باشید در برخی موارد بخش‌های مختلف یک وب ‌سایت از طریق زیر دامنه‌های (Subdomains) آن قابل دسترس خواهد بود. جهت بارگذاری ساب‌دامین‌ها با HTTPS، لازم است گواهی اس اس ال تهیه نمایید که تمامی Subdomain ها را نیز به صورت Secure نمایش دهد. این نوع گواهی‌نامه که Wild Card نام دارد، امکان امن کردن آدرس اصلی سایت و همچنین زیر دامنه‌های آن ‌را دارد . امکان تهیه ssl بصورت Wild Card  برای انواع ssl مانند SSL Wildcard (DV)   و SSL Wildcard (OV) فراهم است .

حال که تا حدودی با گواهینامه امنیتی ssl و انواع آن آشنا شدیم میخواهیم رابطه آن را با رتبه گوگل برسی کنیم

گوگل رسما اعلام کرده یکی از مهم ترین موضوعات امنیت و حفظ حریم خصوصی کاربران است و این موضوع جزو اولین اولویت ها به حساب می آید بنابراین با توجه به اینکه امنیت و حریم خصوصی کاربران رابطه مستقیم با گواهینامه امنیتی ssl دارد قطعا داشتن این گواهی بر رتبه گوگل و سئو بی تاثیر نخواهد بود . در چند سال اخیر گوگل در سراسر اینترنت به نفع وب سایت هایی که دارای پروتکل HTTPS هستند عمل کرد و تمامی دارندگان ssl افزایش رتبه هرچند  جزئی را بدست آوردند .

بنابراین نتیجه میگیریم ssl علاوه بر ایجاد امنیت ، رمزگذاری اطلاعات و اعتماد سازی برای کاربران در بحث سئو شدن وبسایت و بهینه سازی موتورهای جستجو بی تاثیر نخواهد بود .

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

منو