چگونه دامنه خود را تمدید کنیم ؟

برای تمدید دامنه چند راه وجود دارد ….

1- همه کاربران سایت دارای یک حساب کاربری هستند که دارای یک پنل کاربری هستند که اطلاعات آنها در آن ثبت میشود و تمامی سرویس های فعالی که دارند در آن مشخص شده است .

کاربران در حساب کاربری خود دارای کیف پول اعتباری هستند که میتوانند اعتبار ریالی آن را شارژ کنند و تمدید سرویس هایشان را در حالت اتوماتیک گذاشته و محض رسیدن زمان تمدید آنها بصورت خودکار از اعتبار کیف پول آنها کسر شده و سرویس به موقع تمدید میگردد .

 2- با توجه به اینکه به محض رسیدن زمان تمدید سرویس پیش فاکتور مرتبط به آن صادر شده و به ایمیل ثبت شده توسط کاربر در پنل ارسال میگردد . کاربران میتوانند به محض دریافت پیش فاکتور مستقیما به درگاه پرداخت وصل شده و مبلغ لازم برای تمدید را واریز کنند .

 3–  بعضا شرکتها امکانی را فراهم آوردند که برای دریافت شماره حساب شرکت اقدام نموده و از طریق کارت به کارت برای واریز مبلغ تمدید اقدام نمایید .

( کاراهاست بدلیل مطلع بودن از اهمیت موضوع تمدید بموقع سرویس ها و احترامی که برای حقوق کاربران خود قائل است امکانی را فراهم آورده تا تمامی پیش فاکتورهای صادر شده در واتساپ کاربرهم یادآوری میشوند این موضوع جلوگیری میکند از اینکه تمدید سرویس فراموش شده و با مشکل روبرو شود .)

اگر به موقع تمدید نکنیم چه میشود ؟

درصورتی که در زمان مشخص برای تمدید دامنه خود اقدام نکنید بصورت سیستمی رجیسترار جریمه لحاظ میکند .

اگر بخواهیم مراحل چرخه ی تمدید دامنه را به زبان ساده بیان کنیم به این صورت خواهد بود :

مرحله اول : صادر شدن پیش فاکتور تمدید با هزینه اندک و معمول تمدید ( بسته به نوع پسوند متفاوت خواهد بود )

مرحله دو : با گذشتن از زمان مشخص شده برای تمدید رجیسترار جریمه لحاظ میکند ( در پسوند های مختلف مبلغ جریمه متفاوت خواهد بود بطور مثال در دامنه های COM اگر بیش از 30 روز از زمان تمدید دامنه بگذرد رجیسترار 180 دلار جریمه لحاظ میکند. )

مرحله سوم : اگر در مدت محدود تمدید با جریمه اقدامی انجام نشود رجیسترار دامنه را لاک کرده و حتی با جریمه هم نمیتوان تمدید کرد . ( در دامنه های مختلف مدت زمان لاک متفاوت خواهد بود )

مرحله چهارم : بعد از مدت لاک رجیسترار دامنه را آزاد میکند و کاربران میتوانند برای ثبت آن اقدام کنند . ( در دامنه های مختلف شرایط آزاد شدن و قیمت ثبت آنها متفاوت خواهد بود)

 

نکته قابل توجه در زمان تمدید این است که برخی از دامنه ها در هنگام ثبت خاص یا پرمیوم نبودند ولی در دسته دامنه های خاص قرار گرفته اند ، اگر از  زمان تمدید این دامنه ها بگذرد و ساسپند شوند مالک برای تمدید مجبور به پرداخت صدها دلار خواهد بود این درصورتی است که در زمان مشخص تمدید میتوان با هزینه اندک براحتی تمدید کرد پس زمان اقدام برای تمدید میتواند بسیار مهم باشد .

دیگر مقالات مرتبط در کاراهاست :

کجا دامنه ثبت کنیم ؟

انتخاب پسوند مناسب .

و همچنین مقالات با موضوعات :

هاست چیست ؟

نکات انتخاب میزبانی مناسب .

 

 

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

منو