چرا انتقال مالکیت دامنه های ir سخت است ؟

انتقال مالکیت دامنه های ir به دلیل پروسه طولانی و زمان بری که دارد ممکن است از نظر کاربران سخت باشد اما با توجه به اینکه واقف بودن به تمامی مراحل این پروسه میتواند بر سرعت روند آن تاثیر مثبت بگذارد پس در ادامه مقاله همراه ما باشید .

برای انتقال مالکیت (خرید و فروش)  دامنه های ir لازم است مراحل زیر به درستی طی شود :

 

اقدامات مالک قدیم (فروشنده)

1- اولین اقدام لازم است وارد شناسه کاربری خود در سایت ایرنیک (nic.ir) شود .

2- وارد بخش ( دامنه های من ) شده سپس دامنه ای که قصد انتقال آن را دارد انتخاب نموده و بر روی نام آن کلیک کند .

3- با انتخاب گزینه (انتقال < فروش> دامنه )  به مرحله بعد هدایت شوید .

البته لازم به ذکر است برای انتقال دامنه حتما باید وضعیت دامنه در حالت باز قرار داشته باشد . اگر درمقابل دامنه مدنظرگزینه (بسته شده ) به چشم خورد لازم است بر روی گزینه ( بازکردن انتقال ) کلیک کنید .

4- پس از باز شدن وضعیت دامنه کد انتقال به شما نمایش داده خواهد شد .

5- آخرین اقدام فروشنده این است که کد انتقال را ذخیره کرده و به خریدار تحویل دهد .

اقدامات مالک جدید (خریدار)

1- اولین اقدام مالک جدید وارد شدن به شناسه ایرنیک و  از بخش (دامنه ها ) انتخاب گزینه ( انتقال دامنه ) است .

2- پس از وارد شدن به این قسمت مرحله بعد کلیک بر روی گزینه (خرید دامنه ) و پر کردن کادرهای موجود است .

3- قسمت بعدی تعیین رابط های دامنه است که این رابط ها میتواند مالک دامنه و یا نمایندگان فروش باشد البته میتوان هر دو گزینه را فعال کرد .

4- پس از تعیین رابط ها و خواندن و تایید قوانین ایرنیک و کلیک بر روی گزینه ( درخواست انتقال ) در سبد خرید شناسه ایرنیک شخص پیش فاکتوری به مبلغ 8000تومان اضافه میگردد که لازم است برای ادامه ی انتقال حتما پرداخت شود .

( تا زمانیکه پرداخت تایید نشود درخواست انتقال توسط ایرنیک بررسی نخواهد شد )

5- مرحله بعد اقدامیست که مجدد مالک قدیم لازم است انجام دهد و آن وارد شدن به شناسه ایرنیک و از قسمت دامنه ها کلیک بر روی انتقال دامنه است .

6- درصورتیکه پرداخت انجام شده و از طرف ایرنیک تایید شده باشد پیامی مبنی بر انتقال نمایش داده خواهد شد که لازم است برای ادامه ی انتقال بر روی ( قبول یا رد درخواست ) کلیک کنید .

7- درصورتیکه فروشنده منصرف شده باشد میتواند با گزینه ( قفل انتقال ) انتقال را متوقف و لغو کند در غیر این صورت لازم است در صفحه جدید انتقال را تایید وبر روی گزینه ارسال کلیک کند .

8- پس از ارسال عبارت ( در انتظار تایید مرکز ثبت ) ظاهر خواهد شد . لازم به ذکر است با توجه به اینکه فروشنده، شخص حقیقی یا حقوقی باشد و نشانی رسمی او در ایران و یا خارج از ایران باشد، مرکز ثبت دامنه مدارکی را جهت تایید انتقال درخواست خواهد کرد. متن موافقت باانتقال برای متقاضی توسط ایرنیک به صورت فایل pdf از طریق پست‌الکترونیکی ارسال خواهد شد. خریدار ‌باید متن موافقت با انتقال را عیناً، بصورت کتبی از طریق فکس یا سامانه ارسال مدارک ارسال نماید.

نکته قابل توجه این است که اشخاص حقوقی لازم است حتما فرم مذکور را در سربرگ شرکت خود تکمیل کرده و حتما با مهر و امضاء مدیرسازمان یا شخصی که در روزنامه رسمی حق امضا دارد به همراه کپی روزنامه رسمی شرکت ارسال نمایند. و اشخاص حقیقی علاوه بر فرم تکمیل شده باید رونوشت کارت ملی یا گذرنامه معتبر خود را هم ارسال نمایند.

دقت داشته باشید که امضای الکترونیکی یا چاپی پذیرفته نمی‌گردد.

کاراهاست بعنوان یکی از معتبرترین نمایندگی های nic میتواند بهترین انتخاب برای ثبت دامنه باشد .

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

منو