هاست ایران بخریم یا خارج ایران ؟!

قدم بعدی کسی که تصمیم به راه اندازی یک وبسایت را دارد پس از ثبت دامنه مناسب تهیه میزبانی وب یا هاست مناسب است . در مسیر انتخاب هاست مناسب به سوالات مختلفی برخواهید خورد ، اولین سوال اینکه : (هاست لینوکسی بخرم یا هاست ویندوزی ؟) که پاسخ این سوال خود را میتوانید در مقاله تفاوت هاست لینوکس و ویندوز بدست بیاورید .

بعد از انتخاب بین لینوکس و ویندوز با توجه به نوع نیاز خود سوال بعد مطرح میشود : ( هاست ایران بخرم یا خارج ایران ؟ ) برای پاسخ به این سوال تا آخر مقاله همراه ما باشید .

 

پاسخ این سوال در بررسی چند آیتم مهم است که میزبانی وب ایران و خارج ایران را از نظر این چند مورد بررسی میکنیم تا در نهایت تصمیم بگیریم تهیه کدام نوع مناسب تر است .

1_ مقایسه هاست ایران و خارج از ایران به لحاظ سخت افزاری

اینکه در چه موقعیت جغرافیای باشیم تفاوتی در سیستم سخت افزاری ما یعنی ( رم ، cpu ، هارد ) ندارد . در هر جای دنیا که باشیم داشتن این قطعات با قدرت بیشتر سیستم سخت افزار ما هم قوی خواهد بود .

اما مسئله در ارتباط با هاست های ایران این است که هیچ کدام از دیتاسنتر ها نه مستقیم و نه با واسطه نمی توانند با شرکت های رسمی سازنده قطعات اصلی سرور ها مانند شرکت اینتل رابطه داشته باشند پس با مشکلاتی از قبیل :

. تحریم قطعات سخت افزاری

. نداشتن گارانتی شرکت های رسمی سازنده

. تاثیر گذاری میزان نقدینگی دیتا سنتر ها در سخت افزار های سرور آن دیتا سنتر و لوکیشن سرور

در نتیجه امکانی فراهم نخواهد بود که در صورت خرابی قطعات از گارانتی شرکت و بازگشت وجه استفاده کنند و یا برای قیمت بهتر مذاکره داشته باشند .

کاراهاست یکی از معتبرترین شرکت های هاستینگ در ایران است که انواع سرور با بهترین سخت افزار و کمترین هزینه اجاره میدهد .

 

_ مقایسه به لحاظ حجم رم

در ایران هیچ سرور فیزیکی را در دیتاسنتر ها با رم بالاتر از 128 گیگ نمیتوانید تهیه کنید این در صورتی است که  خارج از ایران این رقم به 512 گیگ میرسد . یعنی در خارج از ایران شما میتوانید سروری با رم 512 گیگ تهیه کنید که عدد قابل توجهی است .

 

_ مقایسه به لحاظ CPU

میتوان گفت شرایط  در مورد CPU کمی بهتر است بطوری که بعضا با کمی مذاکره و جست و جو سرور هایی CPUهای هم تراز با رده جهانی را در ایران میتوانید پیدا کنید .

 

  1. پینگ تایم یا سرعت

با توجه به اینکه پینگ دستوری است  برای سنجش میزان فاصله بین دو دستگاه در شبکه و مدت زمان مورد نیاز برای اتصال دستگاه ها به همدیگر که بر حسب میلی ثانیه نمایش داده میشود . حال  به دلیل این که سرور این نوع هاست ها داخل کشور ایران قرار گرفته و معمولا بازدیدکنندگان از سایت هم داخل ایران هستند چون فاصله سرور و کامپیوتر بازدیدکننده از همدیگر خیلی کم است سرعت بارگزاری اولیه سایت هایی که در هاست ایران هستند  عموما بیشتراز هاست خارج از کشور خواهد بود .  البته دقت داشته باشید زیرساخت سرور میزبان سایت شما هم بسیار قابل اهمیت است.

  1. محدودیت دسترسی به سرور

با توجه به فاصله مسافتی طولانی دسترسی به اطلاعات سرور های مجازی خارج کشور تنها از طریق اینترنت فراهم است و در شرایطی که اینترنت کشور دچار اختلال شود دسترسی به سرور مجازی شما امکان پذیرنخواهد بود . ولی اگر داخل کشور باشد به راحتی شما امکان دسترسی خواهید داشت .

  1. تفاوت قیمت

با توجه به اینکه تا چند مدت اخیر اگر دو هاست با مشخصات و منابع یکسان را در نظر میگرفتید، خرید هاست ایران هزینه بیش از دو برابر را برای شما داشت. اما امروزه این وضعیت بخاطر نوسانات قیمت دلار و یورو برعکس شده و باعث شده است که استفاده از هاست ایران بیشتر شود بطوریکه اکثر شرکت های هاستینگ به هاست ایران منتقل میشوند .

  1. بازار هدف

در ارتباط با سرور منظور از بازار هدف کاربرانی هستند که از سایت شما بازدید کرده و از محصولات و خدماتی که  در سایت خود ارائه می‌دهید استفاده می‌کنند . و چون از نظر اقتصادی، فرهنگی، زبان و… طوری نیست که از همه کشورها بازدیدکننده داشته باشید . بنابراین تمرکز روی کاربران ایرانی است پس استفاده از هاست ایران به دلیل افزایش سرعت دسترسی کاربران به سایت در مقایسه با هاست خارج گزینه بهتری خواهدبود .

در آخر …..

با توجه به توضیحات داده شده سرورهای داخل و خارج ایران همگی دارای معایب و مزایاهایی هستند که لازم است کاربران با توجه به شرایط و الویت قرار دادن نیازهای خود به نتیجه برسند که آیا سرور ایران برایشات بهتر خواهد بود یا سرورهای خارج از ایران ؟؟؟

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

منو