سرور میکروتیک از نوع سرورهای کاربردی است و دارای مزیت ­های ویژه­ ای می ­باشد. پیش از آنکه توضیحاتی در مورد سرور میکروتیک ارائه دهیم به صورت خلاصه مطالبی را پیرامون سرور و انواع آن می­ پردازیم.

سرور و انواع آن

سرور در راس ارتباطات یک شبکه قرار دارد. سرورها برای اموری همچون: مدیریت، کنترل و میزبانی مورد استفاده قرار می­گیرند که بحث میزبانی مهم­ ترین آنها می­ باشد. در واقع سرور سخت­ افزار پرقدرتی است که یک سیستم عامل بر روی آن نصب می ­شود. انواع سرورها بر اساس منابعی که در اختیار کاربران قرار می­دهند، عبارتند از:

سرور دارای فضایی است که آن را میان کاربران به روش ­های مختلفی به اشتراک می­ گذارد. چند مورد از انواع سرورها با توجه به کارکردشان به شرح زیر می ­باشند:

وب سرورها: این نوع سرورها برای وب­سایت­ ها استفاده می­ شوند و دارای کاربرد فراوانی می­باشند. وب سرورها برای دسترسی به سایت­ ها درخواست ­ها را دریافت نموده و به آنها پاسخ می­ دهند.

میل سرور: این نوع سرورها برای مکان­ هایی که حجم زیادی از ایمیل­ ها را دریافت می ­کنند کاربرد دارد.

سرور محاسباتی: سرور محاسباتی برای پردازش حجم وسیعی از داده­ ها کاربرد دارند.

گیم سرور: گیم سرورها برای راه ­اندازی بازی­های آنلاین مورد استفاده قرار می­ گیرند و امروزه به دلیل حجم بالای بازی­ های آنلاین کاربرد فراوانی دارند.

فایل سرور: فایل سرورها برای به اشتراک­ گذاری فایل­ ها در یک شبکه داخلی مورد استفاده قرار می ­گیرند.

سرور میکروتیک

mikrotik router

MicroTic یک سرور مبتنی بر کرنل لینوکس می­ باشد. این نوع سرور را می­توان بر روی یک کامپیوتر معمولی نصب کرد و به صورت پایدار از سرویس دهی آن استفاده نمود. در سال 1995 میکروتیک فعالیت خود را با فروش روترهای وایرلس یا بیسیم آغاز کرد. پس از مدتی سیستم عامل MicroTic Router OS توسط این شرکت به بازار ارائه شد. Router OS سیستم عاملی مبتنی بر لینوکس می­باشد.

از قابلیت ­های اصلی سرور مجازی میکروتیک می توان به فایروال (دیواره آتش) و نت اشاره کرد که در این حوزه مورد استفاده قرار می­گیرند. سرور مجازی میکروتیک ارتباط امنی با سیستم و یا روتر شما می­ تواند برقرار کند. علاوه بر آن سرور مجازی میکروتیک ارتباط­های تونلی نیز برقرار می­کنند؛ مانند gre-eoip-ipip که در سازمان­ها برای همگام سازی ارتباط میان شرکت ­ها مورد استفاده قرار می­ گیرد. بوسیله این تونل ­ها می­توان میان یک دستگاه در داخل کشور و یک دستگاه در خارج از کشور ارتباط برقرار کرد.

مزایای سرور میکروتیک

همان طور که ذکر شد سرور میکروتیک از سیستم عامل MicroTic Router OS برای مجازی سازی استفاده می­کند. قابلیت­ های نرم ­افزاری MicroTic Router OS با MicroTic Router BOARD تقریبا مشابه است. سرور میکروتیک با گذشت زمان خود را توسعه داده و بر امکانات خود افزوده است این امر موجب کاربرد بیشتر آن شده است. عملکرد خودکار و سرعت بالا در بوت آن بدون اینکه نیازی به استارت کردن داشته باشد، مانند یک روتر قوی عمل می­کند.

به طور خلاصه می­توان، سرعت و پایداری بالا، پایین بودن هزینه، نصب و راه­ اندازی رایگان و داشتن قدرتی همچون روتر را از مزیت­ های سرور مجازی میکروتیک نام برد.

feacher mikrotik server

از کاربردهای سرور مجازی میکروتیک می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

انواع سرور میکروتیک و لایسنس

نسخه ­های میکروتیک به دو صورت در بازار موجود می ­باشند: سیستم­های X86 و محصولات شرکت میکروتیک که شامل: RouterBoard, Groove, SXT, OmniTik می­باشد. میکروتیک از نسخه ­ای ویژه برای سیستم­ های X86 استفاده می­کند. میکروتیک لایسنس­ هایی را در 6 سطح برای روتر خود به بازار عرضه کرده است. هر کدام از این سطوح ابزارهای خاصی را شامل می­شوند.

سرور مجازی ترکیه (خرید IP اختصاصی ترکیه با ترافیک نامحدود)

 

turkey virtual server

سرور مجازی ترکیه مبتنی بر سیستم عامل لینوکس می­ باشد که کار با مرورگر را به راحتی کار با یک سیستم شخصی، آسان کرده است. سرور مجازی ترکیه با دارا بودن پورت اینترنت 1 گیگابیتی سرعت بالایی را در ارسال و دریافت داده­ ها در اختیار شما قرار می­دهد. اگر نیاز دارید با IP کشور ترکیه در وب­سایتی فعالیت داشته باشید با مرورگر سرور مجازی می­توانید براحتی و بدون ایجاد مشکلی فعالیت خود را ادامه دهید.

همچنین می­توانید برای ثبت نام در سایت ­های خارج از کشور از سرور مجازی ترکیه استفاده کنید. کافی است با IP معتبر ترکیه وارد پنل کاربری شده تا حساب شما مسدود نگردد.

ویژگی­ های سرور مجازی ترکیه با ترافیک نامحدود

شرکت کاراهاست ارائه دهنده خدمات هاست و سرور های داخلی و خارجی می باشد. همچنان بدلیل آنکه ارائه دهنه خدمات ثبت دامنه می باشد، جهت انتخاب نام دامنه و ثبت آن و اجاره سرور مشاوره رایگان و خرماتی در راستای آن ارائه می دهد.

هاست و سرورهای خود را از ما بگیرید و بین رقبا با  سرعت بالای خود در ارائه دهنده خدمات بدرخشید. جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید.

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

منو