هاست یا هاستینگ به فضایی که درآن اطلاعات وب سایت شما بارگزاری می شود گفته می شود در این مقاله قصد داریم شما را با انواع هاست و معرفی بهترین هاست و روش های خرید آن و همچین کاربرد سرور آشنا کنیم تا بتوانید بهترین انتخاب را در زمان خرید خود داشته باشید.

هاست چیست؟

شما برای حضور در فضای مجازی علاوه بر داشتن یک وب سایت باید اقدام به خرید هاست از شرکت های میزبان نمایید. خدمات هاست شامل حجم فضای مشخص در یک سرور امن و مطمئن بر روی شبکه اینترنت در مراکز داده دنیا گفته میشود که شما می توانید در این فضای مناسب کاریری خود از سرویس های مختلفی همچون میزبانی وب سایت و ایمیل و… برخوردار شوید.

انواع هاست

همانطور که گفته شد هاست‌ها انواع مختلفی دارند که، هر کدام مخصوص وبسایت‌های خاصی هستند، به در ادامه به بررسی برخی از مهمترین انواع هاست. یا میزبان‌های سایت می‌پردازیم.

host

هاست اشتراکی


در هاست اشتراکی یک سرور به بخش‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شود و هر بخش به یک سایت تعلق می‌گیرد؛ هاست‌های اشتراکی ارزان و با صرفه هستند؛ و معمولاً برای سایت‌هایی استفاده می‌شوند که اطلاعات و بازدید زیادی ندارد؛ از جمله معایب این هاست می‌تواند بروز مشکلات امنیتی اشاره کرد؛ همچنین اگر در سایتی از چنین میزبانی استفاده شود، با افزایش تعداد کاربران سایت دچار مشکل خواهد شد.


هاست اختصاصی


هاست اختصاصی یکی دیگر از انواع هاست که در این نوع میزبانی، یک هاست تنها برای یک وبسایت طراحی می‌شود؛ و آن وب سایت می‌تواند به صورت خصوصی از تمام منابع استفاده کند، هاست اختصاصی نسبت به سایر انواع هاست، از هزینه بیشتر و امنیت بالاتر برخوردار است و برای سایت‌هایی که بازدید‌کننده و مطالب بیشتری دارند توصیه می‌شود.


هاست نیمه اختصاصی(هاست مجازی)


در این نوع هاست، یک سرور به کمک نرم‌افزار‌هایی خاص به چندین بخش جدا از هم تقسیم‌بندی می‌شود و هر بخش برای یک سرور مجزا مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ در هاست مجازی منابع و قدرت بیشتری نسبت به هاست‌های اشتراکی وجود دارد.

هاست ابری


یکی دیگر از انواع هاست، میزبانی و یا هاست ابری است؛ که قدرت بسیار بالایی نسبت به سایر انواع هاست دارد و از آن می‌توان برای طراحی سایت‌های حرفه‌ای استفاده کرد؛ این هاست‌ها معمولاً در مقابل هکر‌ها از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند؛ از سایر مزایای میزبانی ابری می‌توان به انعطاف‌پذیری و دسترسی به صورت خصوصی به تمامی منابع اشاره کرد، این نوع هاست معایبی هم دارد و از معایب آن می‌توان به مشکلات ایجاد یک نسخه پشتیبان و همچنین کاهش امنیت اطلاعات اشاره کرد.

cloud hosting

هاست لینوکسی


این هاست یک هاست لینوکس با قدرت و تنظیماتی برای میزبانی از سایت‌های وردپرسی می‌باشد به طور کلی وبسایت‌های ورد پرسی در سرور‌های لینوکس و ویندوزی قابل میزبانی هستند، همانطور که می‌دانید سایت‌های وردپرسی نیاز دارند که زیاد از منابع سرور استفاده کنند؛ به همین جهت باید از سرور‌هایی برای آن‌ها استفاده شود که قدرت بالاتری داشته باشند.


هاست ایران


منظور از هاست ایران مجموعه‌ای از سرور‌ها و زیرساخت ارتباطی امنیتی برای پشتیبانی از سایر سرور‌های تحت شبکه است و به سروری که مرکز داده‌های آن در ایران باشد؛ هاست ایران گفته می‌شود؛ از مزایای هاست ایران، می‌توان به سرعت بالای لود سایت، کاهش هزینه، از دست ندادن داده در تحریم و مواردی از این قبیل اشاره کرد.

هاست رایگان چیست؟

شرکت کاراهاست یکی دیگر از زیر مجموعه های هولدینگ فراکانت می باشد که این مجموعه خدمات میزبانی هاست و سرور را انجام می دهد به همین جهت فراکارنت به منظور بالابردن سطح کیفیت مخاطبین خود و لمس بهتر تجربه راه اندازی کسب و کار آنلاین شما اقدام به ارائه یکسال هاست  رایگان بر روی پکیج های طراحی وب سایت خود در شرکت کارآی تی نموده است تا شما عزیزان با خیال راحت بتوانید وب سایت خود را داشته باشید.

بهترین هاست چیست؟


بهترین هاست بستگی به فاکتور های زیادی از نظر شما دارد، در واقع میتوان گفت بهترین هاستی وجود ندارد و بهترین بودن بستگی به فاکتور های مد نظر شماست که دقیقا چه عواملی را برای هاست خود را در نظر دارید.

چگونه هاست بخریم؟


برای اینکه بخواهید به خریداری هاست بپردازید؛ می‌توانید از شرکت‌ها و کسانی که به ارائه خدمت در این زمینه می‌پردازند، کمک بخواهید، همچنین شما می‌توانید با توجه به شرایط وبسایت خودتان از آن‌ها درخواست کمک کنید و بخواهید که هاست مناسب شما را پیشنهاد دهند؛ و پس از آن به خرید سرویس مورد نیازتان بپردازید.

 برای خرید و مشاوره با ما شرکت کاراهاست تماس بگیرید تا مشاورین ما به شما کمک کنند و جهت خرید راهنمایی کنند.

کاربرد سرور چیست؟


اگر بخواهیم در ارتباط با کاربرد و وظیفه‌ی سرور با ذکر یک مثال ساده صحبت کنیم؛ باید بگوییم زمانی که شما دنبال مطلبی در یک مرورگر (فرقی نمی‌کند که چگونه مرورگری باشد) می‌گردید در این حالت مرور‌گر درمربوط به سر بریده اطلاعات لازم از شما گرفته مطالب مرتبط با چیزی که به دنبالش بوده‌اید را دریافت می‌کنید.

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

منو