کجا دامنه ثبت کنیم ؟!

پس از انتخاب نام و پسوند مناسب نوبت به ثبت آن میرسد که در ادامه مقاله به روش ثبت دامنه میپردازیم .

برای ثبت دامنه شما وارد سایت مدنظر که دارای نمایندگی از طرف رجیسترار باشد مثل karahost.com   میشوید و دامنه مورد تایید را وارد کرده و جست و جو میکنید در صورتیکه نام دامنه انتخابی شما سابقا توسط شخص دیگری ثبت نشده باشد  به شما نشان داده خواهد شد که میتوانید دامنه خود را با انواع پسوند با مالکیت خود به ثبت برسانید .

ثبت دامنه

یکی از نکات حائز اهمیت در قیمت و شرایط ثبت دامنه توجه به دامنه های پرمیوم یا خاص است .

این دسته از دامنه ها بخاطر پسوند و نام خاصی که دارند اغلب ارزشمندتر از سایر دامنه ها هستند طبیعتا ثبت این دامنه ها با هزینه ی دامنه های معمولی ممکن نخواهد بود . دامنه های خاص دارای دو نوع هستند :

1-( aftermarket ) : این نوع از دامنه ها ، دامنه هایی هستند که افراد یا شرکت ها آن ها را ثبت کرده و برای آن یک قیمت ثابت تعیین کرده اند و آن را به دیگر کاربران ارائه می دهند. در واقع این دامنه به صورت ثبت شده اند و شما تنها امکان انتقال مالکیت در آن را دارید.

2- ( Registry premium ) : این دامنه ها بسته به تعداد حروف و عمومیت آنها قیمتشان تغییر می کند. در واقع هرچه از حروف کمتری استفاده شده باشد دامنه خاص تر خواهد بود و گاهی ممکن است قیمت آن به میلیون ها دلار نیز برسد. دامنه های ویژه توسط یک شخص یا رجیسترار ثبت می شوند .a

انواع دامنه های خاص :

– دامنه هایی که زیاد مورد جست و جو قرار می گیرند

– دامنه های کوتاه ولی جامع

– اسامی مخفف شده اند

– اسامی محصولات

خیلی مهم است که در یک شرکت معتبر دامنه خود را به ثبت کنید . اگر بخواهیم  تحت عنوان یک مثال اهمیت این موضوع را توضیح دهیم :

وقتی شما در یک منطقه مشخص و دریک آدرس ثابت کسب و کاری را راه اندازی میکنید و بمرور سوابق و اعتبار کاری کسب میکنید میتوان گفت اکثر کاربران شما را به آدرس میشناسند پس اگر آدرس شما تغییر پیدا کند طبعات زیان باری به همراه خواهد داشت . یکی از خسارات به بار آورده این است که بسیاری از کاربران در دسترسی به محل کار شما به مشکل خورده و میزان درآمد شما نیز به طبع کاهش میابد .

با توجه به اینکه دامنه سایت شما همان آدرس کسب و کار اینترنتی شما خواهد بود و بمرور زمان با آن آدرس شناخته میشوید و سوابق و اعتبار کسب میکنید بسیار حائزاهمیت خواهد بود که روند ثبت و تمدید دامنه شما توسط شرکتی انجام شود که نمایندگی رسمی رجیسترار را دارا است چرا که در دخل و تصرف دامنه تان مشکلی بوجود نیاید .

کاراهاست مفتخر است که از سال 1377 در حوزه هایی که در ایران هنوز شکل نگرفته بود با اولین طراحی سایت ها تا امروز در خدمت کاربرانی که علاقمند به داشتن کسب و کار متفاوتی هستند است .

کاراهاست یکی از هلدینگ های فراکارانت است که با دارا بودن نمایندگی رسمی nic برای دامنه های ملی ir و برای hexonet دامنه های بین المللی بهترین گزینه برای اعتماد همکاری است .

اگر بدنبال شرکتی معتبر هستید که کسب و کار اینترنتی خود را حرفه ای شروع کرده و با خیال راحت به توسعه آن بپردازید . با ما همراه باشید . لینک ثبت دامنه

البته نکته قابل توجه در ثبت دامنه استمرار پیگیری در تمدید به موقع آن است چراکه شما دامنه مدنظر را برای یک تا چند سال خریداری کرده و لازم است بعد از سررسید مدت زمان اعتبار دامنه نسب به تمدید آن سریعا اقدام فرمایید چرا که طبق وضع قانون از طرف رجیسترار اگر از زمان تمدید دامنه مدت مشخصی بگذرد تمدید دامنه مشمول تا چندین دلار جریمه خواهد شد .

ممکن است به مطالعه  این مقالات هم علاقمند باشید :

چگونه دامنه خود را تمدید کنیم ؟

انتخاب بهترین پسوند .

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

منو