چرا باید قبل از ثبت دامنه ir برای خود هندلر بسازیم ؟

قبل از پاسخ به این سوال ابتدا به سوال ( هندلر چیست ؟ ) میپردازیم :

هر شخصی برای ثبت دامنه ir لازم است ابتدا در سایت nic.ir ثبت نام کرده و برای خود پنل و یا پروفایل بسازد ، در پایان ثبت نام به هر شخص کدی اختصاص داده میشود که اصطلاحا به آن نیک هندلر و یا شناسه ایرنیک میگویند . شناسه ایرنیک شامل دو حرف اول اسم مالک حساب و شماره ثبت نام شخص در سایت ایرنیک است . حال که متوجه شدیم به چه چیزی هندلر گفته میشود حال برسی میکنیم که داشتن این شناسه چه کاربردی دارد و چرا لازم است حتما قبل از ثبت دامنه ir برای خود هندلر بسازیم  .

پس از ثبت نام در سایت ایرنیک شما صاحب یه پنل کاربری هستید اما این به معنی ثبت دامنه نخواهد بود . برای ثبت لازم است شما وارد سایت شرکتی که قصد دارید در آن دامنه خود را به ثبت برسانید شوید ، بطور مثال کاراهاست را انتخاب میکنید به دلیل اعتبار و سابقه کاری بالا .

وارد سایت karahost.com  میشوید و در کادر مربوط به ثبت دامنه آدرس مدنظر خود را وارد میکنید . درصورتی که قبل از اقدام شما توسط شخص دیگری به ثبت نرسیده بود لازم است در کادر مشخص شده شناسه ایرنیک و یا همان نیک هندلر خود را وارد کنید .

شناسه ایرنیک درست همانند کدملی اشخاص منحصر به فرد است یعنی شما در هر شرکتی در کل کشور بخواهید دامنه ir ثبت کنید تنها کافیست شناسه ایرنیک خود را ارائه دهید و مالکیت دامنه ثبت شده مطابق با صاحب نیک هندلر خواهد بود . لازم به ذکر است نیک هندلر تنها برای ثبت دامنه های ir کاربرد دارد .

توجه داشته باشید که حتی اگر شرکتی که دارای نمایندگی رسمی nic باشد هم بخواهد برای شما دامنه ای را به ثبت برساند لازم است حتما شما شناسه ایرنیک خود را در اختیار آن شرکت قرار داده و در پنل ایرنیک خود دسترسی های لازم را برای شرکت های نمایندگی مجاز کنید .

 

شاید برای شما جای سوال باشد که آیا میتوانیم از هندلر دیگران برای ثبت دامنه ir استفاده کنیم ؟

پاسخ این سوال بله است .

شما میتوانید با استفاده از شناسه ایرنیک شخص دیگری دامنه ثبت کنید اما نکته حائذ اهمیت این است که همانطور که گفته شد مالکیت دامنه طبق اطلاعات مالک شناسه ایرنیک خواهد بود مثل زمانی که شما در منزلی سکونت دارید که مالیک آن به نام شخص دیگری است . همانطور که در گذشته دریافت نیک هندلر به اندازه حالا رایج نبود و کسانی که قصد ثبت دامنه ir داشتند و در یکی از شرکت های نمایندگی nic مثل کاراهاست به ثبت میرساندند ، مالکیت دامنه شان به نام شرکت ثبت میشد .

در این صورت با توجه به اینکه اطلاعیه ها از سمت ایرنیک برای ایمیل مالک ارسال میشود ، شرکتی که به عنوان مالک ثبت شده است بعد از دریافت پیام ها آنها را برای شخص اصلی فوروارد میکند .

­­

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

منو