اگر بخواهیم در ابتدای بحث تعریف کوتاهی در ارتباط با سرور مجازی یا vps که کوتاه شده کلمه Virtual private Server می‌باشد، ارائه دهیم باید ابتدا بدانیم که سرور چیست؟ و پس از آن با انواع سرور ابری، اختصاصی و سرور مجازی آشنا شویم. قصد داریم در این مقاله پاسخ سوالات فوق را داده و بیشتر با سرور مجازی آشنا شویم.

سرور چیست؟

server

سرور به معنای یک کامپیوتر قدرتمند می‌باشد؛ که تمام اطلاعات و فایل‌های مرتبط با وب سایت شما بر روی این کامپیوتر ذخیره و بارگذاری می‌شود؛ به این ترتیب هر موقع کسی به اطلاعات سایت شما نیاز داشت، سرور سایت آن اطلاعات را برای مرورگر مورد استفاده آن کاربر می‌فرستد تا بتواند از آن‌ها استفاده کند.

سرور ابری

سرور ابری مجموعه‌ای از تعداد زیاد سرور متمرکز و ترکیب شده است، که با یکدیگر از طریق یک شبکه برای چندین کاربر دسترسی ایجاد می‌کنند؛ که به سیستم‌های یکپارچه آن سرور ابری گفته می‌شود.

 

سرور اشتراکی

سرور اشتراکی راحت ترین و ارزانترین سرور به حساب می‌آید در این سرورها چندین وب سایت بزرگ همزمان از یک سرور به صورت اشتراکی استفلده میکنند.

سرور اختصاصی

در سرور اختصاصی کاربر یک سرور را به صورت کامل برای ساده خودش اجاره می‌کند؛ در این روش تمام فضای هارد دیسک یک سرور را فقط مخصوص به یک سایت است و پهنای باند زیادی مشتری در اختیار مشتری قرار می‌گیرد.

سرور مجازی چیست؟

سرور اختصاصی  با استفاده از نرم افزار مجازی ساز به چند سرور مجازی تقسیم می شود و اینگونه به جای اینکه چند سخت‌افزار مختلف برای یک سایت اختصاص داده شود؛ یک سرور مجازی به سایت اختصاص داده می شود. 

جهت اجاره یا خرید سرور مجازی با ما شرکت کاراهاست تماس بگیرید.

virtual server

انواع سرور‌های مجازی

همانطور که می‌دانید، تقسیم‌بندی‌های متعددی برای انواع سرور‌های مجازی وجود دارد، این که تقسیم‌بندی‌ها شامل موارد زیر هستند.

 بر اساس مدیریت

طبق این تقسیم‌بندی سرور‌های مجازی، به دو دسته‌ی سرور‌ مجازی مدیریت شده و مدیریت نشده تقسیم‌بندی می‌شوند.

تفاوت میان سرور مدیریت و بدون مدیریت چیست ؟

مدریت سرور همیشه یکی از دغدغه های اصلی بسیاری از مشتریان که نیاز به سرور اختصاصی دارند می باشد

سرور مجازی به تنهایی نیاز به مدیریت توسط یک ادمین متخصص  وکارشناس را دارد تا دچار قطعی و اختلال در سیستم نشود  و شما برای  استفاده درست و مناسب از سرور مجازی خود نیاز به این شخص کارشناس دارید، شرکت های معتبر میزبان هاست و سرور با ارئه خدمات جانبی مدیریت سرور های مجازی به شما کمک میکنند تا با مناسب ترین هزینه از این خدمات بهره مند شوید.

سرور مجازی مدیریت شده چیست؟؟ چه ویژگی هایی دارد؟

بر اساس سیستم عامل

با توجه به این نوع تقسیم‌بندی، سرور‌های مجازی به سه دسته‌ی سامانه سرور مجازی لینوکس، سرور مجازی ویندوز و سرور مجازی میکروتیک تقسیم‌ می‌شوند، که هر کدام دارای تفاوت هایی باهم هستند.


 بر اساس مجازی ساز

به طور کلی مجازی ساز‌های متعددی وجود دارد، که از آن‌ها می‌توان در سرور بهره برد، و بر اساس نوع مجازی ساز، سرور را تقسیم‌بندی کرد، از این مجازی ساز‌ها می‌توان به kvm، xen و….. اشاره کرد.

بر اساس مناطق جغرافیایی

با توجه به این نوع تقسیم‌بندی، سرور‌ها به دو دسته‌ی سرور‌ مجازی خارج از کشور و سرور مجازی ایران تقسیم‌ می‌شوند.

سرورهای مجازی خارج از کشور، سرورهای مجازی اروپایی، ترکیه ، آمریکا و … می باشد که هر کدام تفاوت هایی با هم دارند. بطور مثال سرور های ترکیه بدلیل نزدیکی به ایران سرعت بسیار بهتری در پردازش و ارسال اطلاعات نسبت به سرورهای آمریکا دارند.

راهنمای خرید یا اجاره سرور مجازی


اگر بخواهیم ارتباط با خرید سرور مجازی، نیز نکاتی را ارائه دهیم باید بگوییم، هر سایت بر اساس شرایط مخصوص به خودش باید انتظاراتی که از یک سرور دارد لیست کرده  و سپس سروری را متناسب با نیاز هایش خریداری کند.

تفاوت سرور اختصاصی و مجازی


به طور کلی می‌توان گفت سرور اختصاصی پهنای باند بیشتری در اختیار یک سایت قرار می‌دهد و همین باعث می‌شود قیمت تمام شده سرور اختصاصی نسبت به سرور مجازی بالاتر رود و همچنین امنیت بیشتری داشته باشد. در سرور اختصاصی افراد میان هیچ کدام از منابع با یکدیگر اشتراک ندارد؛ ولی در سرور مجازی میان قسمت‌هایی مثل پردازنده‌ها، فضای ذخیره‌سازی، هارد و مواردی از این قبیل با یکدیگر اشتراک دارند. سرور مجازی برای بایننس و ترید بسیار مناسب است.

تفاوت سرور ابری و مجازی


اگر بخواهیم ان‌ها را در زمینه‌هایی مثل مقیاس‌پذیری و امنیت با یکدیگر مقایسه کنیم باید بگوییم که هر دو در یک حد هستند؛ اما اگر بخواهیم به صورت کلی تفاوت‌های میان سرور ابری و سرور مجازی را بیان کنیم؛ باید بگوییم که سرور ابری هزینه‌های کمتر، عملکرد بیشتر و انعطاف‌پذیری بیشتر نسبت به سرور‌های مجازی دارد و اگر بدنبال عملکرد قدرتمند هستید میزبانی سرور ابری عالی است.

میزبانی سرور مجازی برای کسب و کارهایی مناسب است که هر سرور فقط یک سایت را میزبانی می کند. سرور مجازی با وجود قدرتمند بودن، در صورت ترافیک، مشکلاتی در پاسخگویی سرور ایجاد می شود.

اجاره سرور مجازی از شرکت کاراهاست

شرکت کاراهاست زیر مجموعه هولدینگ فراکارانت با دارا بودن تیم تخصص خود که متشکل از افراد باسابقه و تحصیل کرده در این زمینه می باشد به شما کمک می کند تا یک مدیر سرور حرفه ای و متخصص را برای مدیریت سرور اختصاصی خود داشته باشید.

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

منو