نکات مهم امنیتی در استفاده از هاست

در مقالات قبل بطور کامل به مسائل  هاست چیست  و انواع هاست پرداخته ایم ، بدیهی است هاست هم مانند هر عنصر دیگر در دنیای اینترنت نیاز به امنیت دارد که راه حل آن رعایت نکات امنیتی است .

امروزه برای یک دارنده وبسایت یکی از مسائل مهم و حائذاهمیت حفظ امنیت هاست در برابر تهاجم هکرها است با توجه به اینکه افراد زیادی ممکن است به یک هاست متصل باشند بنابراین تمام کسانی که می‌توانند به آن متصل شوند، در معرض برخی خطرات قرار میگیرند پس حساسیت امنیت هاست کاملا بدیهی است . در ادامه مقاله به نکات و چگونگی حفظ امنیت هاست میپردازیم .

8 نکته حائذ اهمیت عبارت است از :

1- عدم استفاده از قالب، افزونه های نال یا کرک شده

در صورتی که شما اسکریپت، افزونه، قالب، کد های آماده و … از سایت های واسطه یا غیر رسمی دانلود کنید همیشه این احتمال وجود خواهد داشت  که کد های آلوده به اسکریپت مورد نظر وارد شوند و این احتمال اصلا کم نیست البته باید توجه داشت این احتمال در زمان استفاده از اسکریپت های کرک شده بیشتر می شود . حتی اگر اسکریپت خود را از سایتی خریداری نموده اید که توسعه دهنده رسمی آن اسکریپت نیست احتمال وجود فایل های آلوده در آن بسیار بالا خواهد بود .

2- به‌ روزآوری مستمر نرم افزار های مورد استفاده

شما بعنوان یک دارنده وبسایت قطعا از تعداد زیادی اسکریپت، سیستم های مدیریت محتوا همچون وردپرس، جوملا، قالب و افزونه های گوناگون کاربردی و… در وبسایت خود استفاده می کنید پس بسیار مهم است برای جلوگیری از ایجاد حفره امنیتی همیشه بصورت مستمر این نرم افزارها را بروزآوری کنید .

توجه داشته باشید هکرها معمولا به دنبال حفره‌های امنیتی در این نرم‌افزارها هستند تا از طریق آن بتوانند به سایت‌های مورد نظر نفوذ کنند پس شما با بالا بردن سطح امنیت سایت خود از نفوذ آنها جلوگیری کنید .

3- امنیت و تنظیمات سیستم‌ عامل

بالابردن و حفظ امنیت سیستم عامل یکی دیگر از مسائل مهم است که برای این کار لازم است از چند نرم افزار مهم استفاده کنیم مثل:

_ مسدودکننده‌های Pop-up : یکی از آزاردهنده ترین موارد در اینترنت ( Pop-up ) است که با استفاده از نرم افزار های مسدود کننده میتوانید از آنها در امان باشید .

_ نرم‌افزارهای ضد جاسوسی : با استفاده از این نرم افزارها میتوانید وبسایت خود را در برابر جاسوس ها حفظ کنید.

_ آنتی ‌ویروس : از سیستم در برابر ویروس‌ها حفاظت می‌کند.

_ آنتی اسپم : این نرم افزار از شما در برابر حملات اسپمرها حفاظت میکند .

4– لیست سیاه برنامه ها

با توجه به اینکه برخی از برنامه‌ها ممکن است کاربران را با خطرات جدی مواجه کنند؛ چون دارای باگ‌های امنیتی زیادی هستند پس خیلی مهم است حتما به لیست سیاه برنامه ها اضافه شوند ، Blacklist کردن یک برنامه‌ یعنی از آن برنامه نباید استفاده شود .

5- استفاده از سیستم‌عامل مطمئن

لازم است همیشه از سیستم عامل های معتبر قابل اعتماد استفاده کنید . سیستم‌عامل‌های ویندوزی مایکروسافت و توزیع‌ کننده های مختلف لینوکس از درجه اطمینان بالایی برخوردار هستند البته قبل از تهیه توجه داشته باشید که حتما از منابع معتبری خریداری کنید.

6- فایروال هاست

یکی دیگر از مسائل مهم فایروال هاست است بدلیل اینکه شما می‌توانید در فایروال هاست نام افرادی که اجازه‌ی دسترسی به هاست دارند، تعریف کنید. بدین ترتیب اگر فردی ناشناس قصد دسترسی به هاست شما را داشته باشد به او اجازه داده نخواهد شد .

7- تشخیص ورود به هاست

با توجه به اینکه برخی از هکر ها با دور زدن سیستم فایروال ممکن است راه نفوذ به هاست شما را پیدا کنند ایجاد راهی برای تشخیص ورود به هاست بسیار کمک کننده خواهد بود به این دلیل که اگر شخصی که در فایروال برای ورود مجاز نشده است به سرعت جلوی آن گرفته میشود .

8– امنیت سخت‌ افزار

در موضوع امنیت در اینترنت تنها مسئله امنیت نرم افزاری نیست چرا که گاهی هکر ها درصورتی که از راه های نرم افزاری موفق به نفوذ نشوند از راه آسیب به سخت افزار وارد میشوند پس برای جلوگیری از این مسئله  لازم است امنیت سخت افزارهای وبسایتمان را با استفاده از قفل کابل و مکان امن تامین کنیم .

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

منو