مانیتورینگ سرور چه اهمیتی دارد ؟!

چرا زیر ساخت به مانیتورینگ نیاز دارد؟

ایا مانیتورینگ سرور یک امر حیاتی و مورد نیاز است ؟

مانیتورینگ سرور تا چه میزان اهمیت دارد ؟

در نظر بگیرید زیر ساخت میزبانی شما توسط هیچ ابزاری مانیتور نشود. در این صورت در صورت بروز رخداد چه زمانی به بروز مشکل پی خواهید برد. مانیتورینگ به شما امکان پیشبینی مشکلات را نیز خواهد داد. تمامی زیر ساخت های سخت افزاری سازمان ها باید توسط ابزار مانیتورینگ تحت نظر قرار داشته باشد. ایجاد یک مانیتورینگ هدفمند نیاز مند استراتژی بوده و باید تمامی احتمالات مورد برسی قرار گیرد.

اگر فکر میکنید مانیتورینگ صرفا برای شناسایی مشکل است کاملا شتباه میکنید. یک مانیتورینگ با استراتژی قوی میتواند از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری نماید. تمامی زیر ساخت های سخت افزاری و نرم افزاری کارا هاست توسط قدرتمند ترین ابزار های منیتورینگ تحت نظر بوده تا از بروز مشکلات جلوگیری شود و یا در زمان بروز مشکل در کوتاه ترین زمان ممکن واحد فنی از مشکل ایجاد شده باخبر شده و مشکل برسی و مرتفع گردد.

 

مانیتورینگ سرور های مربوط به میزبانی وب:

سرور های زیر ساخت میزبانی وب که میزبان وب سایت های بسیاری است از اهمیت بسیاری بر خوردار است زیرا بروز مشکل در این نوع سرویس ها میتواند باعث کندی و یا قطع سرویس در تمامی وب سایت ها شود. به همین دلیل تمامی موارد سخت افزاری و نرم افزاری به دقت تحت نظر بوده و در صورت بروز کوچکترین ناپایداری مورد برسی خواهد شد. هدف واحد فنی کیفیت و پایداری زیر ساخت است که این امر بدون داشتن یک زیر ساخت مناسب  مانیتورینگ امکانپذیر نخواهد بود.

مانیتورینگ سرور های مدیریت شده:

کاربرانی که سرور اختصاصی و یا سرور های ابری مدیریت شده تهیه میکنند روی پایداری و کیفیت سرویس بسیار حساس میباشند. این حساسیت برای واحد فنی قابل درک بوده و برای همین منظور تمامی سرویس های مدیریت سرور توسط زیر ساخت مانیتورینگ تحت نظر میباشد. بروز اشکال در زیر ساخت بعضا یک اتفاق غیر قابل پیشبینی است اما اگر واحد مانیتورینگ با دقت سرور را تحت نظر داشته باشد میتواند از بروز اشکالات پیچیده و محلک جلوگیری نماید.

اگر سیستم مانیتورینگ نباشد ! :

بروز ایراد سخت افزاری محلک در هارد

افزایش دمای سرور

بروز ایرادات نرم افزاری

متوقف شدن برخی از سرویس ها

ناپایداری های شبکه ای

و بسیاری از موارد قابل تشخیص نبوده و نتیجه این امر افت کیفیت سرویس و بروز مشکل در وب سایت و یا اپلیکیشن کاربران است. امید است تا با بکار گیری تمام توانمان خدمات مناسب شما ارائه نماییم .

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

منو