اگر بخواهیم یک تعریف ساده در مقابل سؤال رایانش ابری چیست؟ ارائه دهیم باید بگوییم رایانش ابری، انتقال داده ها و پردازش های مربوط به سورس یک نرم افزار به فضای بیرونی است، به طور کلی تمامی کاربر ها می توانند؛ با داشتن، اطلاعات ورود به سیستم با استفاده از هر دستگاهی که به اینترنت متصل باشد؛ به اطالعات دسترسی پیدا کنند، از این طریق امکان دسترسی ایمن به انواع داده ها از طریق تلفن همراه با هر موقعیت مکانی نیز فراهم میشود، در ادامه این مطلب قصد ما بر این است که به ارائه اطالعاتی در ارتباط با، مزایای رایانش ابری آشنایی، انواع آن و مواردی از این قبیل صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.

مزایای رایانش ابری

شاید شعار Computing Cloud یک روش برتر، گوش شما خورده باشد به همین دلیل در ادامه این قسمت با ذکر مزایای رایانش ابری بر درست بودن این عبارت اصرار می ورزیم

Computing Cloud

مزیت اول: کاهش هزینه ها

 میتوان گفت مهمترین مزیت رایانش ابری کاهش هزینه است؛ کسب و کار ها با داشتن سیستم رایانش ابری نیازی به خرید سرور، تجهیزات، استخدام کارشناسان IT و موارد مواردی از این قبیل نخواهند داشت.

مزیت دوم: امنیت بالا

همانطور که در قسمت قبل نیز به آن اشاره کردیم، با استفاده از رایانش ابری امنیت سیستم شما از طریق تقویت وضعیت امنیتی، محافظت از داده ها زیرساخت ها و برنامه ها را در برابر تهدید های احتمالی بال می برد.

مزیت سوم: اطمینان

 به طور کلی با توجه به بکاپ گیری و بازیابی سیستم رایانش ابری می توان از آن به عنوان قابل اطمینان ترین روش پردازش اطالعات یاد کرد.

مزیت چهارم: بالا رفتن سرعت

 به طور کلی راهاندازی سیستم های مربوط به رایانش ابری در مدت زمان بسیار کوتاهی و تنها با چند کلیک انجام می شود و به دلیل انعطاف بالی این سیستم در هرگونه کسب و کار و نیازهای افراد سرعت آن بسیار بالست

مزیت پنجم: مقیاس پذیری بالا

 منظور از مقیاس پذیری بال این است که به طور مثال اگر به دلیل بازدید زیاد از سایت ک به منابع بیشتری موزد نیاز است، سرویس رایانش ابری به راحتی می تواند پهنای باند یک سیستم را افزایش دهد تا مشکلی در پردازش اطالعات برای کاربران به وجود نیاید.

انواع رایانش ابری

اگر قرار است وب سایت خودتان را به زودی راه اندازی کنید، آشنایی با انواع رایانش ابری و این که اطالعات در computing cloud کجا ذخیره می شوند؛ می تواند به شما در این مسیر کمک کند به همین جهت در این قسمت به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

 رایانش ابری را به ۳ قسمت ابر عمومی و خصوصی و بر ترکیبی تقسیم بندی میکنند.

نوع اول: ابر عمومی یا cloud public

 منظور از ابر عمومی ابری است که به صورت یک سرویس در بسترهای اینترنتی موجود است و افراد می توانند با پرداخت هزینه از خدمات آن استفاده کنند، و هزینه پرداخت شده نیز با توجه به میزان استفاده فرد از سرور و پهنای باند متفاوت است

نوع دوم: ابر خصوصی یا cloud private

 زیر ساخت های ابر خصوصی همانطور که از نامش پیداست؛ در اختیار تمام عمومی نیست و فقط برای یک سازمان پایه ریزی میشود؛ به طور کلی در این نوع ابر تمامی سرور ها در یک ابر قرار داده می شود و سرویس ها روی آن نرم نصب می گردد و پس از نصب آن نمیتوان تشخیص داد که سرویس مورد نظر بر روی کدام سرور در ابر نصب گردیده است

نوع سوم: ابر ترکیبی یا cloud Hybrid

 این مدل همانطور که از نامش برمیآید ترکیبی از دو نوع ابر خصوصی و عمومی است؛ و فواید هر دو را با یکدیگر در کنار هم دارد؛ به طور کلی این امکان را فراهم میکند؛ که کاربر برخی از سرویس ها را در ابر خصوصی و برخی دیگر را در ابر عمومی قرار دارد از مزایای این ابر میتوان به قابلیت ترکیب چند سرویس ابری و اینترنتی اشاره کرد.

اهمیت استفاده از رایانش ابری

اگر بخواهیم اهمیت استفاده از کلود کامپتینگ را به بهترین نحو بیان کنیم، باید بگوییم در قبل از به وجود آمدن رایانش ابری استفاده از نرم افزار های سنتی رایج بود، که در آن روش نرم افزار ها به صورت دستی نصب می شد و سپس این اطلاعات بر روی کامپیوتر در یک اتاق با تهویه ی مناسب نگه داری میشد، حال شما با مقایسه ی روش رایانش و روش سنتی متوجه اهمیت این موضوع ، و سادگی کار با رایانش ابری خواهید شد.

رایانش ابری

اطلاعات در کلود کامپتینگ کجا ذخیره میشود؟

اطلاعات  در شبکه از سرور ها ذخیره میشود ، و ارائه دهندگانی مثل مایکروسافت اپل و گوگل، شبکه ها را در دنیا نگهداری می کنند.

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

منو