راه های جلوگیری از هک شدن وردپرس

میتوان گفت وحشتناک ترین مسئله در رابطه با داشتن وبسایت مورد حمله قرار گرفتن از سمت هکر ها است به همین دلیل است که حفظ امنیت وب سایت یکی از اصلی ترین اقداماتی است که افراد به آن فکر کرده و برای آن برنامه ریزی می کنند .

نکته مورد توجه این است که مهم ترین راه های مقابله با هک را به درستی بدانیم و اجرا کنیم زیرا گاها گردانندگان سایت از حراس هک شدن اقدام به کارهایی میکنند که ممکن است در ارتباط با امنیت سایت بی تاثیر باشند .

در ادامه مقاله به روش های صحیح و موثر جلوگیری از هک شدن سیستم مدیریت محتوای وردپرس میپردازیم پس با ما همراه باشید :

  1. بروزآوری افزونه ها

عموما پلاگین ها یکی از حفره های بزرگ امنیتی وردپرس هستند به همین دلیل سعی کنید همانطور که پنل وردپرستان را بروزآوری میکنید

توجه داشته باشید پلاگین های شما حتما بروزآوری شوند .

  1. بروزرسانی هسته وردپرس

بروزآوری هسته ورد پرس اولین اقدام در بالا بردن امنیت سایت است چراکه  وردپرس به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا همیشه در حال رفع مشکلات امنیتی نسخه های قبلی و ارائه نسخه های بروز و امن تر می باشد پس هیچگاه به ورژن های قدیمی آن اعتماد نکنید .

برای بروزآوری ورژن وردپرس کافی است بعد از ورود به داشبورد وردپرس اگربا پیام بروزآوری یا بروزرسانی روبرو شدید روی آن کلیک کنید .

3. تغییر رمز عبور کاربری و استفاده از رمز عبور قوی

استفاده از رمز عبور قوی که شامل اعداد و حروف و کاراکترهای ویژه باشد تاثیر بالایی در امن بودن آن دارد ، همچنین بهتر است رمزعبورتان را هر چند مدت یکبار عوض کنید اینکار کمک میکند تا اگر احیانا رمزعبورشما به سرقت رفته باشد به تغییر دادن آن دسترسی هکرها متوقف شود . برای جلوگیری از فراموشی رمزعبور هم میتوانید آنها را بعد از تغییر در جای مطمئن یادداشت کنید .

4. داشتن گواهینامه امنیتی ssl

داشتن گواهینامه امنیتی ssl علاوه بر ایجاد اعتماد برای کاربران سایت در ایجاد امنیت در برابر هک شدن بسیار موثر خواهد بود .

اگر بدنبال شرکت معتبر برای دریافت گواهینامه امنیتی ssl هستید کاراهاست میتواند بهترین گزینه باشد .

  1. تایید هویت دو مرحله ای

یکی دیگر از راه های بالابردن امنیت سایت احراز هویت دو مرحله ای است به این شکل که به هر کاربر یک کد ورود ارسال شود لازم باشد برای ورود حتما وارد کنند اینکار باعث میشود که حتی اگر رمز عبور توسط هکرها مورد سرقت قرار گرفت مشکلی بوجود نیاید .

6.بکاپ گیری مستمر از سایت

گرفتن بکاپ یا نسخه پشتیبان برای هر وبسایتی حائذ اهمیت است چرا که حتی اگر به لحاظ امنیتی برای وبسایت مشکلی پیش نیاید به دلایل مختلفی داشتن بکاپ سایت کمک کننده خواهد بود .  پس حتما بصورت منظم با استفاده از افزونه های مختلف برای بکاپ گیری از سایتتان اقدام فرمایید .

  1. انتخاب میزبان وب و هاست معتبر

گاها پیش می آید کاربر تمام نکات ذکر شده را رعایت میکند اما مورد تهاجم هکرها قرار میگیرد تنها دلیل این موضوع انتخاب نادرست میزبانی وب است .

انتخاب درسته شرکت هاستینگ تاثیر بسزایی در امنیت سایت خواهد داشت .

کاراهاست بعنوان یکی از معتبرترین شرکت های هاستینگ امنیت کاربران خود را تضمین میکند .

  1. محدود کردن تعداد ورود

با توجه به اینکه هکرها برای بدست آوردن رمز عبور و ورود به سایت کماکان در تلاش هستند بنابراین لازمه با محدود کردن تعداد درخواست های ورود باعث کمتر شدن شانس هکرها شوید .برای این کار می توانید از پلاگین های مناسب استفاده کنید.

  1. استفاده از پلاگین ها امنیتی و اسکنر امنیتی

استفاده از پلاگین های مهم امنیتی که توانایی مقابله با تهاجم هکر ها و شناسایی حفره های امنیتی را داشته باشند در بالا رفتن امنیت وردپرس بسیار حائذاهمیت است توسیعه میشود بدلیل رایگان نبودن از آنها چشم پوشی نفرمایید . پیشنهاد ما به شما افزونه ی Hide My WP است .

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

منو