راهنمای خرید سرور مناسب

هاست های معمولی با توجه به فضا و پهنای محدود برای برخی ازکسب و کارهای بزرگ کارآمد نیستند پس بهترین راه حل تهیه سرور مناسب است ، کاربران کاراهاست در هر زمان که متوجه شدند دیگر نیازهای سایتشان با استفاده از هاست اشتراکی مرتفع نخواهد شد میتوانند بدون وقفه در کارکرد سایت خود اقدام به دریافت سرور اختصاصی کنند .

با توجه به اینکه بررسی و انتخاب درست سرورها نیاز به دانش فنی و تخصص بالایی دارد و یک انتخاب اشتباه میتواند هزینه های بی مورد زیادی را در بر داشته باشد  در ادامه مقاله قصد داریم بررسی کنیم چگونه با کمترین هزینه مناسب ترین سرور را تهیه کنیم .

 

در هنگام خرید سرور به نکات زیر حتما توجه داشته باشید

مورد اول لوکیشن یا موقعیت جغرافیایی سرور

لوکیشن یا موقعیت جرافیایی سرور شما تاثیر بالایی بر سرعت و کارکرد سایت خواهد داشت بطور مثال اگر اکثر کاربران شما داخل آلمان هستند استفاده از سروری که داخل همان کشور است بجهت ping time پایین و فاصله جغرافیایی کمتر سرعت لود بالایی خواهد داشت .

مورد دوم vps یا مجازی ساز

با توجه به اینکه مجازی سازها انواع مختلفی دارند بررسی آنها قبل از خرید سرور بسیار مهم است .

بطور مثال مجازی‌ساز kvm

این مجازی ساز منابع را به صورت اختصاصی بین vpsها تقسیم میکند . یعنی اگر به یک vps 3  گیگ رم اختصاص داده شود اجازه استفاده بیشتر از حجم رم سرور را ندارد حتی اگر مقدار زیادی از حجم خالی باشد این کار کمک میکند تا کارکرد vpsها بر هم تاثیر نگذارند و طبیعتا وقتی هر vps بصورت مجزا کار کند کیفیت عملکرد آن بالا خواهد بود .

کاراهاست با ارائه کردن سرورمجازی با مجازی ساز kvm برای کاربران خود کیفیت عملکرد را تضمین میکند .

 

مجازی ساز دیگر مجازی ساز openVZ است

این مجازی ساز منابع را بصورت اختصاصی تقسیم نمیکند یعنی با وجود اینکه یک سیستم عامل در اختیار هر vps قرار می‌دهد ولی در عین حال رم و پردازنده کل سرور را برای کل vps‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود بطور مثال اگر به یک vps 4گیگ رم اختصاص داده شد ولی با کندی سرعت مواجه شد میتوان حجم بیشتری به آن اختصاص داد .

مورد سوم مدیریت سرویس‌های لینوکسی

بدلیل اینکه کار با سرورهای لینوکسی نیاز به دانش و تخصص بالا دارد و اکثر شرکت های ارائه دهنده سرور مجازی لینوکسی سیستم خدمات مدیریت سرور لینوکسی را ارائه نمیکنند پس لازم است حتما برای کار با سرور، با دستورها و سیستم لینوکسی آشنایی کافی داشته باشید.

کاراهاست جز معدود شرکت های معتبر هاستینگ است که با همکاری تیم متخصص خدمات مدیریت سرور را بصورت حرفه ای ارائه میکند و تمام پیکربندی‌ها و رفع نواقص توسط تیم پشتیبانی کاراهاست پیگیری میشود .

مورد چهارم استفاده از تکنولوژی RAID

تکنولوژی رِید کمک میکند در صورت سوختن یا از کار افتادن هارد اتفاقی برای اطلاعات سایت و سرور نیوفتد و همچنین علاوه بر خاصیت جایگزینی دیسک به افزایش سرعت لود هم تاثیر گذار خواهد بود  . رید کردن هارد ها انواع مختلفی دارد که بارزترین آنها raid1,5,10 است .

کاراهاست با بکارگیری تکنولوژی رید از بابت محافظت اطلاعات سایت شما در برابر پیش آمدهایی از این قبیل تضمین میکند .

مورد پنجم سخت افزار سرور اختصاصی

در رابطه با سخت افزار سرور اختصاصی بسیار حائذ اهمیت است که از سخت افزار های معتبر و با کیفیت استفاده شود چرا که ضعف کارکرد هر کدام از قسمت های سخت افزاری سرور میتواند روند کار سایت شما و بطور کلی کارآمدی سرور را مختل کند . موارد سخت افزاری که لازم است حتما با کیفیت بالا استفاده شوند مثل : رم ، cpu ، خوده سرور  و هارد

کاراهاست به معتبر و با کیفیت بودن تمامی قطعات سخت افزاری سرورهایی که ارائه میکند توجه بالایی دارد و کیفیت آنها را گارانتی میکند .

مورد ششم قیمت سرور

کاربران در هنگام خرید سرور ممکن است با قیمت های متفاوتی روبرو شوند ، قیمت های بعضا بسیار بالا و گاهی حتی قیمت های بسیار پایین و وسوسه کننده که حتما باید توجه داشت برای تصمیم گیری تنها مسئله قیمت نباید تاثیر گزار باشد و طبیعتا سرورهایی با قیمت های خیلی پایین از کیفیت بالایی برخوردار نخواهند بود البته هر قیمت بالایی دلیل بر کیفیت بالا نیست .

کاراهاست با روحیه مشتری مداری بهترین کیفیت را با کمترین هزینه ارائه میکند .

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

منو