اهمیت بروزآوری سایت وردپرسی

یک وب سایت خوب می بایست همیشه به روز بوده و همگام با آخرین تکنولوژی های روز، تغییر یابد . این بروزآوری لازم است از دو جهت انجام شود .

1- از لحاظ محتوای سایت است که لازم است هر چند مدت بروز شود ، اینکار به بهینه سازی موتور های جستجو نیز کمک کننده خواهد بود .

2- بروزآوری ورژن وردپرس ، قالب ها و افزونه های سایت شما است که لازم است  برای بالا بردن امنیت سایت و همگام سازی با آخرین نسخه های منتشر شده حتما انجام شود . , ,

همانطور که میدانید سیستم مدیریت محتوای ورد پرس از محبوبیت بالایی برخوردار است و افراد زیادی برای راه اندازی وبسایت خود از وردپرس استفاده میکنند همین موضوع باعث شده است علاقه ی  هکرها برای نفوذ و تهاجم به سایت های وردپسی دوچندان شود . در این بین وردپرس هم با منتشر کردن ورژن های ,بروزشده و رفع باگ های موجود سعی دارد با تهاجم های وارد شده بخوبی مقابله کند و همین موضوع کار را برای هکر ها بسیار سخت تر کرده است . توجه داشته باشید بروزآوری سایت وردپرسی شما اصلا کار دشواری نخواهد بود بنابراین به هیچ عنوان در انجام آن کوتاهی نکنید . ,

عمدتا هک و ویروسی شدن وبسایت های وردپرسی بدلیل وجود باگ های امنیتی است که مدیران سایت ها با بروز کردن افزونه ها و پوسته سایت و همچنین هسته خود وردپرس میتوانند در برابر بروز باگ های مختلف ایمن شوند .از طرفی وجود پلاگین های امنیتی در وردپرس باعث جلوگیری از حمله هکرها و اختلال در امنیت سایت میشود .

البته توجه داشته باشید منظور از آپدیت کردن ,  وردپرس تنها آپدیت کردن خود نرم افزار نیست بلکه باید پلاگین ها و قالب های نصب شده در وردپرس هم به روز رسانی شوند ، به دلیل اینکه پلاگین ها و قالب های استفاده شده , ممکن است دارای حفره های امنیتی و راه نفوذی برای هکرها باشند بنابراین بروز رسانی کردن از اهمیت بسیار بالایی برخورداراست نوصیه میشود همیشه از بروز بودن تم و پلاگین های سایت خود اطمینان کسب کنید .

البته نکته قابل توجه این است که اکثر هک و ویروسی شدن های سایت ها بخاطر استفاده بیش از حد از پلاگین هایی با امنیت و اعتبار پایین است .

چرا نباید از بروزرسانی وردپرس ترسید ؟

باورکنید اصلا لازم به ترس نیست .

برخی از کاربران وردپرس از خراب شدن سایتشان به دلیل بروزرسانی می ترسند . عموما میترسند در هنگام آپدیت کردن وردپرس بدلیل سازگار نبودن نسخه جدید با پلاگین و قالب های استفاده شده در سایت مشکل ساز شود .

اما بهتر است بدانید هر نسخه جدید وردپرس اشکالات و آسیب پذیری های امنیتی خود را برطرف می کند. و با بروزنکردن ورژن وردپرس خود عمدا باعث آسیب پذیری سایت خود میشوید .

ولی برای احتیاط بیشتر بهتر است قبل از بروزآوری حتما نسخه پشتیبان و بکاپ کامل از سایت خود تهیه کنید که اگر احیانا بعد از بروزآوری سایت شما با مشکل مواجه شد به راحتی بتواند به نسخه قبل برگردید .

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

منو