انتخاب منابع مناسب برای هاست

یکی از مهم ترین انتخاب ها برای یک وبسایت انتخاب هاست مناسب است . در هنگام خرید هاست علاوه بر انتخاب شرکت هاستینگ معتبر لازم است حتما به منابع هاست مدنظر خود توجه داشته باشید و نسبت به میزان منابع مناسب برای میزبانی سایت خود نیز اطلاعات کافی را کسب کنید.

با توجه به تنوع بالا در پلن های هاست شرکت های ارائه دهنده حتما با این سوال مواجه میشوید که چگونه منابع مناسب برای هاست خود را انتخاب کنیم؟ در صورتیکه در این زمینه تجربه ای نداشته باشید پاسخ این سوال سخت تر خواهد شد .

حال که اهمیت انتخاب منابع مناسب را متوجه شدیم به برسی ارتباط منابعی مانند ( رم ، cpu و فضای ذخیره سازی شده ) با میزبانی وب میپردازیم .

_ ابتدا به سوال رم چیست و چه تاثیری دارد پاسخ میدهیم :

رم مخفف عبارت  Random Access Memory) ) است که وظیفه آن صرفا ذخیره کوتاه مدت اطلاعات در یک کامپیوتر است . رم همان حافظه‌ای است که وقتی وب‌سایت شما چند فرآیند را به طور همزمان انجام می‌دهد تمامی داده‌های موقت شما را ذخیره می‌کند این کار به سرعت اجرای فرآیندها کمک میکند بنابراین هرچه تعداد فرآیندهایی که سایت شما بطور همزمان بیشتر باشد شما به میزان رم بیشتری نیاز خواهید داشت .

اگر رم وبسایت شما به اندازه کافی تامین نشود قادر به بارگیری تمام اسکریپت‌های شما و انجام پردازش‌های مختلف نخواهد بود. همچنین کمبود رم موجب می‌شود تا کاربران وب ‌سایت شما پیام خطای داخلی سرور یا همان   500Error  را دریافت کنند ، طبیعتا دریافت این ارور برای اعتبار کسب و کار شما درست نخواهد بود .

_ cpu چیست و چه کاربردی دارد ؟

سی پی یو یک واحد پردازش کننده مرکزی است که وظیفه آن پردازش دستورالعمل‌ها، اجرای سیستم عامل‌ها و برنامه‌ها، دریافت و پردازش ورودی‌ها است . ظرفیت cpu  تعیین می‌کند که در وبسایت خود چه میزان اطلاعات را می‌توانید ذخیره و پردازش کنید. بنابراین، میزان فضای موجود در CPU هاست به تعیین نحوه‌ی عملکرد وب‌سایت شما کمک می‌کند.

در هاست های اشتراکی منابع cpu بین سایت هایی که روی یک سرور هستند تقسیم میشود در این صورت در زمان هایی که چندین درخواست را به صورت همزمان در حجم بالا پردازش کند ،  می‌تواند باعث وارد شدن بار زیاد به CPU شود، این کار سایت شما را کند کرده و طبیعتا بر عملکرد کلی آن تاثیر گزار خواهد بود . بنابراین هاست اشتراکی برای  وبسایت های بزرگ که ترافیک بالایی دارند مناسب نخواهد بود .

_ فضای ذخیره سازی و یا دیسک چیست و چه کاربردی دارد ؟

فضای ذخیره سازی شده به فضایی گفته میشود که برای ذخیره ‌‌سازی وب‌ سایت و فایل‌های آن اختصاص داده میشود . میزان فضای دیسک مورد نیاز، به محتوای وب‌سایت شما بستگی دارد یعنی مثلا اگر وبسایت شما 2 گیگ فضا را اشغال کرده است لازم است حتما شما هاستی با فضای بالای 2 گیگ تهیه کنید . نتیجه میگیریم وبسایت هایی که فیلم و عکس‌های بسیاری دارند و پویاتر هستند به فضای بیشتری نیاز دارند.

با توجه به اینکه کاراهاست بهترین منابع را برای ارائه هاست های خود استفاده میکند به شما تضمین میدهد با کمک مشاوران حرفه ای هاستیگ بهترین انتخاب ها را خواهید داشت .

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

منو