زمانی که تصمیم به راه اندازی کسب و کار آنلاین دارید؛ باید اقدام به طراحی یا راه اندازی سایت کنید. خرید یا اجاره سرور مهم ترین قدم و اولین گام برای طراحی سایت می باشد. پس از اجاره سرور مهم ترین کار نگهداری صحیح از سرور می باشد. به بیان دیگر باید اقدام به اجاره فضای سرور بکنید. سرور فضایی است که تمامی اطلاعات صاحب سایت، اطلاعات سایت و اطلاعات مشتریان را ذخیره می کند؛ بنابراین نگهداری از آن بسیار مهم است. نگهداری از سرور، اصولی دارد که فرد یا شرکت نگهدارنده باید دانش و تخصص آن اصول را داشته باشد.

شرکت کاراهاست ارائه دهنده خدماتی از جمله اجاره فضای سرور، کولوکیشن و اجاره فضای رک در دیتاسنتر می باشد. با بهره گیری این خدمات از خدمات دیگری همچون فضایی امن و استاندارد و پهنای باند عالی و عدم قطعی برق نیز برخوردار خواهید شد.

در ادامه قرار است توضیحاتی در ارتباط با رک چیست؟ اهمیت داشتن آن و چگونگی اجاره فضای سرور صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

فضای رک چیست؟

رک یک محفظه مکعب شکل است؛ که تجهیزات شبکه از جمله سرورها، روترها، کابل‌ها، یو پی اس‌ها، پچ پنل‌ها و زیر ساخت های شبکه در این فضا نگهداری می شود. برای حفاظت از تجهیزات شبکه در برابر آسیب های فیزیکی مانند گرد و غبار و رطوبت و… و دسترسی غیرمجاز به سخت افزار شبکه، رک ها در اتاق سرور نگهداری می شوند.

رک ها در دو نوع زمینی و دیواری وجود دارد.

اهمیت استفاده از فضای رک؟

شبکه نت ورک از تجهیزات و قطعاتی تشکیل شده که نگهداری از آنها برای حفظ پایداری شبکه بسیار مهم است. همین موضوع اهمیت استفاده از فضای رک را روشن می کند. همانطور که پیشتر گفته شد رک ها در اتاق سرور نگهداری می شود.

rak

نکات قابل توجه اجاره رک:

پیش از اجاره رک باید میزان تجهیزات شبکه مورد نیاز خود و شرایط محیطی را برای خود مشخص کنید. گاهی ممکن است یک کولوکیشن نیز برای شما کافی باشد و نیازی به رک نداشته باشید. پیش از اجاره یا خرید رک بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

3 نکته مهم در خرید و اجاره رک سرور

 

1.سیستم تهویه رک سرور که به خنک‌کننده مایع و تهویه مطبوع مجهز باشد.

سرورها موقع کار گرمای زیاد را ایجاد می کنند؛ رک باید به یک سیستم خنک کننده برای هدایت هوای خنک به سمت سرورها مجهز باشد.

 

2. خرید رک متناسب با کسب و کارتان

 

3.تامین امنیت فیزیکی رک برای محافظت از سرور

مزایای استفاده از خدمات اجاره فضای سرور

colocation

کولوکیشن چیست و برای چه کسانی مناسب است؟

کولوکیشن همان اجاره فضای رک است. کولوکیشن یا اجاره فضای سرور برای کسانی مناسب است که اقدام به خرید یا اجاره سرور اختصاصی کرده اند؛ ولی دانش و تخصص جهت نگهداری سرور ندارند. در اینصورت صاحبان سرور می توانند با پرداخت مبلغی، سرور را در دیتاسنتر شرکت میزبان قرار دهند و از خدماتی همچون پهنای باند و افزایش امنیت دیتاسنتر بهره مند می شوند.

سوالات متداول

دیتاسنتر یا مرکز داده، حجم زیادی از اطلاعات را پردازش می کند. رک قسمتی از یک دیتاسنتر است که به شرکت ها اجاره داده می شود.

کولوکیشن یک قسمتی از رک یا یونیت های رک می باشد. رک فضاییست که از خدمات کولوکیشن برای ارائه خدمات خود استفاده می کند.

بله. صاحب یا نماینده معرفی شده دسترسی کاملی به سرور دارد.

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

منو