در ادامه این مطلب قصد ما بر این است که در ارتباط با دامنه و سپس آموزش تمدید دامنه در کار هاست نکاتی را ارائه دهیم پس با ما همراه باشید.

دامنه چیست؟

اگر بخواهیم به سوال دامنه چیست؟ پاسخ دهیم می‌توان گفت منظور از دامنه همان آدرسی است، که شما در مرورگرتان وارد می‌کنید، تا بتوانید به یک سایت دسترسی پیدا کنید؛ هر دامنه از دوقسمت اسم دامنه و پسوند دامنه تشکیل شده است، که با توجه به عوامل متفاوتی می‌توان آن‌ها را برای یک سایت انتخاب کرد.

تفاوت دامنه‌ها

Domain difference

می‌توان گفت تفاوت دامنه‌ها بر اساس همان نام دامنه و پسوند دامنه ایجاد می‌شود، این که پسوند دامنه و نام دامنه از چه حرف‌هایی تشکیل شده است، خود دامنه قبلاً استفاده شده است یا خیر و فاکتور‌هایی از این قبیل، دامنه‌ها با یکدیگر تفاوت می‌کنند.

راهنمای انتخاب نام دامنه

برای انتخاب نام دامنه چندین نکته می‌تواند برای افراد کمک‌کننده باشد که در ادامه این نکات را ذکر می‌کنیم.

نکته اول: تایپ آسان دامنه

این نکته می‌تواند بسیار تأثیر‌گذار باشد، کاربران سایت شما باید بتوانند به آسانی آدرس سایت را تایپ کرده و در آن دچار مشکل نشود.

نکته‌ی دوم: اندازه دامنه

توصیه ما این است که حتماً تا حد امکان از دامنه کوتاه استفاده کنید؛ تا افراد مدت زمان کم‌تری را صرف تایپ آدرس سایت شما بکنند، و به عبارتی زمانشان تلف نشود.

نکته سوم: در انتخاب پسوند دامنه

عجله نکنید
منظور از عجله نکردن این است که حتماً خرید دامنه خود را از کمپانی‌های قانونی و معتبر انجام دهید و همچنین در ارتباط با خلاقانه خود مطمئن شوید.

نکته‌ی چهارم: خط فاصله بین کلمات نیاندازید

به طور کلی اگر قصد دارید اعتبار نام دامنه شما بالا برود از فاصله این کلمات استفاده نکنید.

نکته پنجم: دامنه باید تلفظ زیبا داشته باشد.

اگر نام دامنه شما زیبا و آهنگین باشد؛ می‌توانید سایت خود را در ذهن‌ها ماندگار‌تر کنید.

نکته‌ی ششم: استفاده از املای درست

اگر از املاح‌های اشتباه کلمات برای دامنه سایت خود استفاده کنید؛ باعث می‌شود که افراد نتوانند به درستی به سایت شما دسترسی پیدا کنند؛ به همین دلیل حتماً توصیه می‌کنیم در نام دامنه خود از املای درست استفاده کنید.

نکته‌ی هفتم: نام دامنه باید مرتبط با فعالیت سایت شما باشد.

نام دامنه خود را طوری انتخاب کنید که اگر کسی حتی تا به حال یکبار هم به سایت شما سر نزده باشد بتواند حوزه کاری فعالیت سایتتان را حدس بزند.

نکته‌ی هشتم: از نام‌های تکراری استفاده نکنید.

توصیه می‌کنیم، هرگز از نام‌های تکراری و یا حتی نزدیک به نام‌های شناخته شده؛ برای برند خود استفاده نکنید؛ این مسأله باعث می‌شود که برند شما فیک شناخته شود و همچنین مشکلات و شکایت حقوقی را در ادامه برای شما به وجود بیاورد.

نکته‌ی نهم: استفاده از ساز‌های دامن سازنده نام دامنه

اگر فکر می‌کنید نمی‌توانید برای خودتان، یک دامنه مناسب با برندتان پیدا کنید؛ توصیه می‌کنیم از سایت‌های سازنده دامنه استفاده کنید، این سایت‌ها در ادامه معرفی

Domain-Renewal

شرکت کاراهاست آمادگی ارائه هر گونه خدمات خرید دامنه، خرید هاست و اجاره سرور، تمدید دامنه و… و  ارائه سایر خدمات  به شما مشتریان عزیز را دارد. جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

:Wordoid

در این سایت، شما کلمه می‌دهید، و‌ایده‌های مناسب برای برندتان تحویل می‌گیرید.

:Lean Doman Search

این سایت، با ترکیب کردن کلید واژه‌های شما، و کلید واژه‌های مرتبط دیگر، به شما نام دامنه پیشنهاد می‌دهد.

 :Doman Hole

با استفاده از این ابزار شما می‌توانید، کلید واژه‌هایتان را سرچ کرده، و دامنه‌های منقضی شده و نشده را پیدا کنید.

 :Name boy

این ابزار قدیمی‌ترین ابزار در این زمینه است، که به شما صد‌ها نام دامنه‌ی هوشمند، ارائه می‌دهد.

آموزش تمدید دامنه

به طور کلی خرید دامنه‌ها مثل اجاره یک منزل و یا مکان مسکونی می‌ماند که باید سالیانه تمدید شود، اگر تمدید سالیانه برای یک دامنه انجام نشود دیگران می‌توانند؛ آن دامنه را برای خودشان بردارند به همین جهت می‌خواهیم به آموزش تمدید دامنه بپردازیم.
برای تمدید نام دامنه‌های ملی و بین‌المللی باشد می‌توان در IR POWER از یک ماه قبل تقاضای تمدید دامنه را انجام داد؛ در این صورت تمدید دامنه برای شما در زمان انقضا به صورت خود به خودی انجام می‌پذیرد.

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

منو